سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک با بیان اینکه ائتلاف بین المللی به درخواست‌های مکرر برای کمک به این نیروها در آزادسازی رقه پاسخ نداده گفت: نیروهای دموکراتیک برای هیچ نبردی با ارتش اشغالگر ترکیه هماهنگی نمی‌کنند.

 به گزارش مشرق، «طلال سلو»، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک اظهار داشت: ورود نیروهای داعش به سوریه در پی نبرد موصل اتفاقی غیرمنتظره یا جدید در جنگ علیه سوریه نیست.

وی افزود: مناطقی که عناصر داعش وارد آنجا شده یا خواهند شد اساسا همان مناطق درگیری بین نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای داعشی است که از قبلا در سوریه حضور داشتند چه در دیر الزور یا رقه یا جنوب حسکه باشد.

سلو گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک مخالف حضور داعش در هر نقطه‌ای از خاک سوریه و بخصوص مناطق روژ آوا هستند.

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک هدف اصلی این نیروها را آزادسازی رقه از چنگ داعش توصیف کرد و گفت: اما این هدف نیاز به کمک تسلیحاتی و لجستیک و فراهم شدن ظرفیت نظامی بزرگی از سوی ائتلاف بین المللی تا داعش سرکوب شده و رقه بازپس گرفته شود.

وی تاکید کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک از ائتلاف بین المللی درخواست کمک کرده‌اند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند چون این نیروها با امکانات نظامی اندک خود قادر به ورود به نبرد بزرگی مثل رقه نیستند.

سلو درباره نبرد الباب نیز اظهار داشت: آزادسازی این شهر باید تنها به نیروهای سوریه دموکراتیک  و ارتش سوریه واگذار شود که تنها شش کیلومتر تا این شهر فاصله دارند و هیچ ارتش بیگانه مثل ارتش ترکیه که اشغالگر خاک سوریه است حق دخالت در نبرد الباب را ندارد.

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: شورای نظامی شهر الباب از ائتلاف بین المللی خواسته که برای آزادسازی الباب از چنگ داعش و پاسخ به تجاوزات ترکیه وارد عمل شود اما ائتلاف بین الملی تاکنون هیچ کمکی نکرده است.

وی ادامه داد: نیروهای سوریه دموکراتیک هر گونه هماهنگی با ارتش ترکیه در هر نقطه‌ای از جغرافیای سوریه به طور قاطع مخالف است و فرقی نمی‌کند که آن منطقه الباب، رقه یا هر جای دیگری باشد حتی اگر ائتلاف بین المللی در این خصوص درخواستی داده باشد.

سلو تاکید کرد: آمریکا تاکنون هیچ کمک سیاسی نکرده تا نیروهای سوریه دموکراتیک در مذاکرات حل بحران سوریه حضور داشته باشند علاوه بر اینکه از تشکیل اقلیم کردستان سوریه در منطقه روژ آوا حمایت نمی‌کند.

وی افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک انتقادهایی را نیز از ائتلاف بین المللی دارد که مهم‌ترین آن حمایت از اشغالگری ترکیه در شمال سوریه و تجاوز سوریه علیه نیروهای دموکراتیک حاضر در تل رفعت و عفرین است.

شهر رقه در فاصله 160 کیلومتری شرق استان حلب قرار دارد و از روز 29 ژوئن 2014 به‌عنوان پایتخت رسمی خلافت داعش در سوریه اعلام شد. در 23 سپتامبر 2014 اولین حملات هوایی نیروهای ائتلاف ضد داعش در رقه صورت گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌‌های انجام گرفته در خرداد ماه گذشته مقرر شده بود که با مشارکت 5 هزار نیروی سوریه دموکراتیک و با حمایت نیروی هوایی ائتلاف ضد داعش عملیات آزادسازی رقه انجام گیرد و نیروهای سوریه دموکراتیک مراحل اولیه آغاز حمله گسترده به پایتخت داعش را در دستور کار خود قرار دادند اما این عملیات پس از مدتی متوقف شد.

نیروهای سوریه دموکراتیک، در 15 نوامبر 2015 متشکل از چندین نیروهای کرد و عرب تشکیل شد که از جمله آن‌ها می‌توان به یگان‌‌های مدافع خلق، یگان‌های محافظ زنان، نیروهای عرب صنادید، بورکان الفرات، نیروهای سوتورو (شورای نظامی سریانی‌ها) و نیروهای عشایر مردمی اشاره کرد که این نیروها از سوی شورای نظامی 6 نفره فرماندهی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یحیی ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    کردها اگر با ارتش سوریه و روسیه همکاری کنند و در برابر تروریسم تکفیری و سرکردگان سعودی و ترکیه ای شان هماهنگ شوند مطمئن باشند که دولت سوریه برای برسمیت شناختن حقوق مشروعشان ذره ای درنگ نخواهد کرد. اتحاد ملت سوریه تنها راه پشت سر گذاشتن این شرایط سخت و جنگ خانمان سوز در کشورشان هست.
  • تبریز ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اینها یه مشت تروریست تجزیه طلب هستند
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    کرد های سوریه باید با مشاهده کرد های عراق که در حال دوشادوش جنگیدنم با ارتش عراق هستند اینو تو سوریه هم پیاده کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس