کد خبر 633599
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

نیروهای سوریه دموکراتیک با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی، عملیات نظامی در جنوب ریف حسکه را آغاز کرده اند تا شهرک مرکده را تحت سیطره خود بگیرند.

 به گزارش مشرق، ائتلاف گروه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک با پشتیبانی آمریکا، عملیات نظامی در جنوب ریف استان حسکه را آغاز کرده اند تا شهرک مرکده در اقصی نقطه اداری استان حسکه در شمال شرق سوریه را تحت سیطره خود بگیرند.

منابع نظامی کُرد خبر دادند هواپیماهای ائتلاف آمریکایی مواضع داعش در مرکده را بمباران کردند و همزمان نیروهای سوریه دموکراتیک از شهر نفت خیز الشدادی به سوی روستاهای پیرامون شمال شهرک مرکده حمله زمینی گسترده ای را ترتیب دادند.

این عملیات به دنبال ناکامی نیروهای سوریه دموکراتیک در جدا سازی جغرافیای مواضع تحت سیطره خود از مواضع استقرار داعش در ریف جنوبی حسکه انجام شد و منابع سوری تاکید کردند، نیروهای دموکراتیک نتوانستند طرح ایجاد استحکاماتی که از منطقه بادیه ابوخشب در ریف شمال غرب دیرالزور تا منطقه نفت خیز حقول کبیبه در شرق شهر الشدادی کشیده شده عملی کنند، از همین رو آمریکا عملیات کنونی را به گونه ای هماهنک کرده که نیروهای دموکراتیک از شهرک مرکده فراتر نروند.

مرکده یکی از مهم‌ترین نقاط اتصال بین مناطق استقرار داعش در استان رقه از یک سو و مناطق استقرار داعش در ریف شرقی دیر الزور و اراضی عراق از سوی دیگر است، کما اینکه این شهرک خاستگاه عملیات حمله به مناطق جنوب و شرق الشدادی است که یگان های کرد در آنجا استقرار دارند.

نیروهای سوریه دموکراتیک اخیرا روستاهای کشکش، زیانات، کشکش زیانات، الفدعمی را که یک هفته به چنگ داعش درآمده بود بازپس گرفتند و منابع میدانی کُرد تاکید کردند عملیات در جنوب حسکه به درخواست آمریکا خارج از مرزهای اداری این استان نخواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس