کد خبر 594434
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند که نیروهای دمکرات کُرد سوریه (پ.ی.د) با ادامه پیشروی در محور «منبج» به دو کیلومتری مرکز این شهر رسیدند.

 به گزارش مشرق،به نقل از خبرگزار رویترز، نیروهای دمکرات کُرد سوریه با ادامه پیشروی در منبج بخش هایی از اطراف این شهر از جمله چند سیلوی گندم را به کنترل خود درآورده اند.

بنا به این گزارش، نیروهای کُرد موفق شدند یکی از مواضع گروهک تروریست داعش را که مشرف به نیمی از شهر منبج است، از کنترل این گروهک ترویستی خارج کنند.

جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز با پشتیبانی هوایی از نیروهای کُرد در این عملیات مشارکت داشته اند.

کردهای سوری موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه از چند هفته گذشته منبج را محاصره و راه های ارتباطی داعش به این شهر را مسدود کردند.

در جریان درگیری نیروهای دمکرات کُرد (پ.ی.د) با عناصر گروهک تروریستی داعش در منبج تاکنون یکهزار و 200 تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند.

نیروهای دمکراتیک سوریه از نیروهای کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن تشکیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردار هستند.

شهر منبج که بین رقه و مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، یک نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید که از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.

این شهر در فاصله تقریبی 360 کیلومتری دمشق قرار دارد.

منبج از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی- تکفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران شهروند شهر منبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس