کد خبر 649503
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

ارتش سوریه عملیات نظامی برای بازپس‌گیری ضاحیه الاسد و روستای منیان در غرب حلب از چنگال تروریست‌های تکفیری را در سایه درگیری‌های شدید در محورهای این جبهه آغاز کرده است.

 به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی از آغاز مرحله دوم آنچه حماسه بزرگ حلب خوانده‌اند در محور جمعیه الزهراء و پروژه سه هزار دستگاه‌ خبر داده‌اند که نیروهای ارتش سوریه با این یورش مقابله کرده‌اند، تروریست‌ها یک خودروی بمب‌گذاری شده را در محله جمعیه الزهراء در غرب حلب منفجر کردند، تروریست‌ها محله‌های حلب را با خمپاره و موشک هدف قرار دادند.

منابع سوری اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه برای بازپس‌گیری روستای منیان که تروریست‌ها با یک خودروی بمب‌گذاری شده و 40 انتحاری اشغال کرده بودند، عملیات خود را آغاز کردند، به گفته این منابع، مرحله نخست حمله تروریست‌ها شکست خورده و آنها به جز شکافی که در محله ضاحیه الاسد و منیان در غرب حلب ایجاد کردند به دستاوردی دست نیافتند.

این منابع تاکید کردند از زمان شروع حملات تروریست‌های تکفیری در غرب حلب، دست‌کم 500 تروریست کشته و 1000 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبر دیگر این‌که نیروهای ارتش سوریه کمین محکمی در برابر تروریست‌های تکفیری در منطقه الفامیلی هاوس ایجاد کردند. درگیری‌های شدیدی میان ارتش و تروریست‌ها رخ داد، تروریست‌ها یک خودروی بمب‌گذاری شده در این منطقه غرب حلب منفجر کردند و آنگاه تروریست‌های چچنی و ترکستانی توانستند وارد الفامیلی شوند که به عقب‌نشینی نیروهای ارتش به خطوط پشتی منجر شد.اما دقایقی نگذشت که نیروهای ارتش و مقاومت تمام ساختمان‌ها و خیابان‌هایی را که قبل از عقب‌نشینی بمب‌گذاری کرده بودند، از راه دور منفجر کردند که به هلاکت بیش از 100 تروریست منجر شد، هنگامی که تروریست‌ها برای انتقال کشته‌ها و مجروحانشان از مکان انفجار وارد شدند، نیروهای ارتش آنها را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند تا بر تعداد تلفات تکفیری‌ها افزوده شود و به این ترتیب نیروهای ارتش توانستند منطقه الفامیلی هاوس را بار دیگر از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند، در این عملیات سه تروریست جبهه النصره هم هنگام فرار به دام افتادند که ملیت یکی از آنها چچنی است.

یک منبع میدانی شایعه تروریست‌ها مبنی بر قطع راه خناصر به  اثریا که به حلب می‌رسد، را تکذیب کرد. این منبع افزود آنچه رخ داد، تنها تلاش برخی تروریست‌ها برای حمله به جاده سلمیه-حلب در محور اثریا بود، اما نیروهای ارتش با این حمله تروریست‌ها در منطقه وادی العذیب مقابله کردند به طوری که پنج تروریست کشته و شمار دیگری زخمی شدند. یک خودروی تروریست‌ها هم در حمله جنگنده‌های سوری منهدم شد، نیروهای ارتش سوریه آنگاه جاده را به مدت کمتر از نیم ساعت برای حفظ  امنیت عابران و خودروها بستند و طولی نکشید که جاده بازگشایی شد.

در فیلم زیر چگونگی عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری ضاحیه الاسد و لحظه انفجار بمب‌ها در مسیر عبور تروریست‌ها در الفامیلی هاوس را به تصویر کشیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناش ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    کارشان عالی بود. هرچی جاده و ساختمان هست با بمب ویران کردند. دیگه نمی دونم جنگ برای تصرف کدوم شهر است، شهری که هرگز وجود ندارد.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    باید با تروریستها با زبان خودشان صحبت کرد. اگر آنها از بمب کنار جاده ای و خودرو بمب گذاری شده و دیگر روشهای تروریستی استفاده میکنند ارتش هم باید همان بلا را سرشان بیاورد تا زمانی که برگردند به چچن و پاکستان و ترکیه و عربستان خودشان و اگر خواستند میتوانند در کشورهای خودشان ترور کنند و بمب منفجر کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس