در جلسه ارزیابی سفر رئیس‌جمهور مشخص شد، علی‌رغم وعده رئیس‌جمهور بر ندادن وعده غیرعملیاتی، از 16 مصوبه سفر روحانی در سال 93 تنها سه مصوبه به‌صورت کامل اجرا شده است.

به گزارش مشرق، امروز جلسه ارزیابی تصمیمات سفر استانی رئیس‌جمهور در حالی پشت درهای بسته برگزار شد که خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استانی بیش از دو ساعت در انتظار صحبت‌های 20 دقیقه‌ای معاون اجرایی در روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در انتظار به سر بردند.

این در حالی‌ است که استانداری روز گذشته از خبرنگاران دعوت به عمل‌آورده بود ولی بنا به درخواست شریعتمداری جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد تا چندمین باری باشد که چنین رفتاری در کارنامه مسؤولان دولت یازدهم ثبت می‌شود.

شریعتمداری در این جلسه با نمایش اسلایدهایی به بیان مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور پرداخت و مشخص شد از 16 پروژه مصوب شده فقط سه پروژه به‌صورت کامل اجرا شده و سه مصوبه اصلاً اجرانشده است؛ همچنین هفت مصوبه در دست اجراست؛ حال‌ آنکه تکلیف سه پروژه باقیمانده مشخص نیست!

کمک به تکمیل خط یک قطار شهری مشهد، بهره‌برداری از سه سد و بهره‌برداری از راه‌آهن خواف ـ هرات تنها طرح‌های تکمیل‌شده وعده‌های رئیس‌جمهور در سفر استانی است و مصوبات در دست اجرای دولت به عدد هفت رسیده و همان‌طور که روحانی در سال 93 وعده داده، بعید است همه آن‌ها تا پایان دولت یازدهم اجرا شود.

بازسازی بافت فرسوده شهری، ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر مشهد، مطالعه طرح‌های بلندمدت استان، برقی کردن راه‌آهن مشهد ـ تهران، کمک به تکمیل خط دو قطار شهری مشهد، نوسازی ناوگان شهری با واگذاری 2 هزار دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل شهرداری مشهد و تحویل گازوئیل و بنزین سالم به شهر مشهد نیز جزو مصوبات در دست اجرای دولت است.

یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور برقی کردن قطار مشهد- تهران بود که سال‌هاست مسؤولان، چندین بار با وعده‌هایی کلنگ آن را زده‌اند، اما خبری از اجرایی شدن این پروژه نیست و امروز درنهایت معاون اجرایی رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه‌ای با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در تهران برای بررسی جزئیات این پروژه خبر داد.

 و این در حالی است که روحانی وعده کرده بود «طرح دوخطه و برقی شدن راه‌آهن مشهد-تهران به‌احتمال‌زیاد تا پایان عمر این دولت و شاید هم ظرف سه سال به پایان برسد.»

همچنین وعده رئیس‌جمهور مبنی بر نوسازی 5 هزار سرویس حمل‌ونقل عمومی شهرداری مشهد به‌صورت کامل به اجرا درنیامده است درحالی‌که این موضوع در سفر رئیس‌جمهور مورد تأکید بوده است؛ تا جایی که شهردار مشهد روز گذشته نیز نسبت به عدم تحقق این وعده انتقاد کرده بود.

وعده‌های محقق نشده روحانی در حالی روی میز دولت خاک می‌خورد که چند ماه پیش سروصدای زیادی برای برگزاری کنسرت در مشهد بلند شد تا جایی که رئیس دولت با وزیر خود به اختلاف افتاد و در دانشگاه شهید بهشتی گفت: «از نظر من هیچ وزیری نباید در برابر هیچ فشاری کوتاه بیاید و عقب‌نشینی کند.» و گویی روحانی قصد داشت ذهن‌ها را از اجرایی نشدن مصوبات به برگزاری کنسرت و جلب آراء مردم برای پیروزی در دور بعدی انتخابات منحرف کند.

از سوی دیگر روحانی در نشست سرمایه‌گذاری‌های استان خراسان رضوی در سال 93 تأکید کرده بود: «مشکلی که داریم این است که وصل به چاه نفت هستیم یعنی خزانه‌ای به نام چاه نفت وجود دارد و برای همین است که درست حرکت نمی‌کنیم و اگر جلوی خام فروشی در کشور قدم‌به‌قدم گرفته و ارزش‌افزوده ایجاد شود قطعاً شرایط متحول می‌شود و ما کار را شروع کرده‌ایم»، حال سؤال اینجاست آیا اگر در قراردادهای نفتی جدید میدان نفتی پارس جنوبی را به توتال فرانسه واگذار کنیم با خام فروشی نفت مقابله کرده‌ایم؟ یا نفت را با چاه نفت دودستی تقدیم بیگانه کرده‌ایم؟

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفته بود: «گاهی وقت‌ها انسان در خواب چیزهای عجیب‌وغریبی می‌بیند البته این مساله مال قبل از این دولت است؛ شب که می‌خوابیم مانند خواب اصحاب کهف است و صبح می‌بینیم که همه‌چیز عوض‌شده است.»

آقای روحانی! اکنون سه سال می‌گذرد که دولت تلاش می‌کند مردم را در خوابی خرگوشی نگه دارد اما امروز بیدار شده‌ایم و می‌بینیم عملی شدن تنها سه وعده از 16 وعده شما، عملاً تغییر چندانی در وضع مردم ایجاد نکرده و خوش به حال اصحاب کهف که وقتی از خواب بیدار شدند، همه‌چیز تغییر کرده بود.

روحانی همچنین گفته بود: «وقتی قانون هرروز عوض شود دیگر اعتماد ایجاد نمی‌شود» حال سؤال اینجاست که چگونه وقتی وزیر اقتصاد در قرارداد FATF از طرف مجلس قول غیرقانونی تغییر قانون را می‌دهد! چگونه این عمل ایجاد اعتماد می‌کند؟

همچنین با وجود اینکه روحانی وعده کرده بود همه اعتبار 129 طرحی که برای خراسان رضوی در نظر گرفته‌شده، تخصیص داده‌شده است، اما معاون رئیس‌جمهور امروز از تحقق 68 درصدی بودجه‌ها خبر می‌دهد.

و کلام آخر اینکه رئیس‌جمهور گفته بود «دولت قولی را به مردم می‌دهد که بتواند در طول همین دولت محقق کند» درحالی‌که در پایان دولت هستیم و تنها سه مصوبه از 16 مصوبه دولت به‌طور کامل اجرا شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس