کد خبر 646105
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو بر این نکته تاکید می کند که گفت وگو تنها راه حل بحران یمن است و این موضع را نیز در گفت وگو با تمامی طرف های مناقشه پیگیری کرده و می کنیم.

 به گزارش مشرق، رژیم سعودی و چند کشور عربی عضو ائتلاف وابسته برخوردار از حمایت آمریکا، غرب و سکوت حمایت آمیز سازمان ملل از فروردین سال 94 برای بازگشت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، مردم این کشور را زیر شدیدترین بمباران ها قرار داده اند که افزون بر ویرانی این کشور، حدود 10 هزار قربانی برجای گذاشته است.

پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز شنبه به نقل از لاوروف نوشت: ضرورت کنونی پایان یافتن مناقشه ها و درگیری ها در یمن است که در این باره با آمریکا نیز رایزنی کرده ایم.

وی با اشاره به درخواست چندی پیش جان کری وزیر خارجه آمریکا برای حمایت روسیه از حل سیاسی بحران یمن، تاکید کرد: مسکو تمامی تلاش های خود را انجام داد، اما این پرسش را که چرا طرح صلح موثر نبود و آتش بس نقض شد؟ باید از طرف آمریکایی و مذاکره کنندگان با طرف های یمنی پرسید.

لاوروف همچنین گفت: روسیه در مذاکره با تمامی طرف های درگیر بحران یمن، جست وجوی راه حل سیاسی را برای پایان این مناقشه بین المللی تشویق می کند، زیرا مشخص کردن چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز بحران کنونی را مهم می دانیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    برو عمو، سوریه را آباد کردید حالا نوبت به یمن رسید
  • مجتبی ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    هیچکس نیست منطقه پرواز ممنوع بر فراز یمن ایجاد کند؟ بدون منطقه پرواز ممنوع در یمن آتش بس پایدار نخواهد ماند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس