از 15 مهرماه به مدت یک هفته در روستای زربوت اردوی سازندگی با طلبه های خارجی از 18 ملیت اغاز شده است. این روستا تا الان مشکل آب آشامیدنی داشته است و روستاییان برای تامین آب اشامیدنی به چشمه می رفتند یا از شهر سفارش می دادند برایشان اب می اوردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، گروه سازندگي شهيد موسي صدر با 40 نفر عضو از 18 مليت جهان به زربوت يكي از روستاهاي شهرستان بابل رفته و در حال خدمت رساني جهادي در اين روستاي محروم هستند.ابولفضل عليخاني طلبه اي با انگيزه و با روحيه خدمت رساني است كه مسئول گروه سازندگي امام موسي صدر شده است.گروهي كه اعضاي ان طلبه هاي خارجي هستند و فقط 4 عضو آن طلبه ايراني هستند
 
آبرساني به يك روستاي محروم در دهه اول ماه محرم +تصاوير
ابولفضل علیخانی طلبه ای با انگیزه و با روحیه خدمت رسانی است که مسئول گروه سازندگی امام موسی صدر شده است.گروهی که اعضای ان طلبه های خارجی هستند و فقط 4 عضو آن طلبه ایرانی هستند.
 
هدفمان انتقال فرهنگ جهادی به خارج از مرزهای ایران اسلامی است
 
مسئول گروه سازندگی امام موسی صدر با اشاره به حضور طلبه های خارجی در این گروه سازندگی گفت: این گروه 7 سال است که شکل گرفته است و با نام سازندگی امام موسی صدر در مجامع بین المللی شناخته شده است که نام سازندگی همان گروه جهادی در داخل کشور است اما در مجامع بین المللی به خاطر حساسیت موجود بر روی نام جهادی نام سازندگی بر روی این گروه جهادی قرار داده شده است. این گروه سازندگی زیر نظر موسسه جهادی بلاغ مبین فعالیت دارد که مدیریت این موسسه با آقای حسن مرادی است. این موسسه با هدف ترویج فرهنگ جهادی تشکیل شده است و 5 گروه دارد که یکی از این گروه ها گروه سازندگی امام موسی صدر است.
 
آبرساني به يك روستاي محروم در دهه اول ماه محرم +تصاوير
در امر اردوهای جهادی؛ طلبه های خارجی را آموزش می دهیم
 
او می گوید: انتقال فرهنگ جهادی و گسترش آن در خارج از مرزها، ایجاد روحیه جهادی در بین اعضای گروه که همکی طلبه های خارجی هستند و خدمت به خلق از اهداف عالی این گروه سازندگی است. ما سعی داریم طلبه های خارجی را با فرهنگ جهادی و خدمت رسانی آشنا کنیم وقتی که این فرهنگ در انها نهادینه شود و آنها کاملا با این فرهنگ جهادی مانوس شوند می توانند خودشان یک مبلغ فرهنگی جهادی در کشور خود باشند و درکشورشان به ابادانی و اقتصادی بپردازند.
 
این طلبه ها از این خدمت رسانی بسیار خوشحال و راضی هستند و می گویند که احساس راحتی داریم دیگر عذاب وجدان نداریم و می خواهند که هنگام برگشت به کشورشان یک گروه جهادی تشکیل بدهند و واقعا همین حرف را می زنند و دوست دارند در عمران و آبادانی کشورشان با تشکیل گروه های سازندگی سهیم باشند. طلبه هایی از استرالیا،امریکا، سوئد،نروز، اندونزی و مخصوصا کشورهای همسایه مثل عراق، سوره، افغانستان در گروه ما حضور دارند که خودشان قرار است در کشورشان گروه های جهادی را با تبعیت از گروه های ایرانی تشکیل دهند.
 
آبرساني به يك روستاي محروم در دهه اول ماه محرم +تصاوير
در اصل ما طلبه های جهادگر را تربیت می کنیم و به آنها فعالیتها و مدیریت جهادی را اموزش می دهیم.
 
11 مسجد تا کنون ساخته ایم/دولتی ها قدر گروه های سازندگی را باید بداند
 
به لطف خداوند 11 مسجد را در این 7 سال ساخته ایم و چندین خانه برای محرومین ساخته ایم. مرمت و بازسازی مدارس، اهدای لوازم مدرسه به دانش آموزان مناطق محروم و فعالیتهای فرهنگی و قرآنی از دیگر فعالیتهای جهادی گروه سازندگی امام موسی صدر است. ما سعی کرده ایم پروژه محور نباشیم و بیشتر فرهنگ جهادی را گسترش دهیم.
 
تا کنون چندین اردوی جهادی در پاکستان و عراق تشکیل دادیم و به محرومین این کشورها خدمت رسانی داشته ایم. البته کار ما بلند مدت است و تا چندین سال دیگر نتایجش بهتر و ملموس تر خواهد بود. یکی از طلبه های امریکایی می گفت ای کاش در کشور ما هم این اردوهای سازندگی شکل می گرفت.
 
آبرساني به يك روستاي محروم در دهه اول ماه محرم +تصاوير
این طلبه امریکایی می گفت در کشور ما از این مناطق محروم خیلی وجود دارد که تشنه ی این حرکتهای سازندگی است و باید ایران قدر این موقعیت و گروه های سازندگی را بداند.
 
طلبه ها شام خود را به فقرا می دادند/برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان در کنار روستاییان
 
بعضی از طلبه های جهادگر وقتی موقع شام می شد شام خود را نمی خوردند و می گفتند به مردم روستا بدهید. و به 2 وعده در روز اکتفا می کردند. یک صبحانه مختصر و یک نهار برای انها بس بود در مقابل این همه خدمت رسانی که در روز داشتند.
 
البته در اردوهای ما این رسم شده است که یک قابلمه را مشخص می کنیم و می گوییم هرکس اگر تمایل دارد و غذایش برایش زیاد است می تواند در این قابلمه خالی کند. وقتی قابلمه از غذا پر می شد به خود طلبه ها می گفتیم خودتان در محله های فقیر نشین تقسیم کنید تا فرهنگ امام علی ع نیز زنده شود. این کار خیلی در روحیه این طلبه های خارجی تاثیر می گذاشت.
 
آبرساني به يك روستاي محروم در دهه اول ماه محرم +تصاوير
طلبه ها شب های محرم با حضور در حسینیه روستا در کنار محرومان به عزاداری مشغول هستند. و اعتقاد دارند که خدمت رسانی به محرومان هم خودش مانند عزاداری ارزشمند است.
 
این روستا آب آشامیدنی نداشته است /لذت آبرسانی با 40 طلبه بین المللی به محرومین روستای زربوت
 
از 15 مهرماه به مدت یک هفته در روستای زربوت اردوی سازندگی گروه ما با طلبه های خارجی از 18 ملیت اغاز شده است. این روستا تا الان مشکل آب آشامیدنی داشته است و روستاییان برای تامین آب اشامیدنی به چشمه می رفتند یا از شهر سفارش می دادند برایشان اب می اوردند.
 
آبرساني به يك روستاي محروم در دهه اول ماه محرم +تصاوير
در حال حاضر گروه ما در حال کندن زمین است و تا روز عاشورا این کندن ادامه دارد. فاصله چشمه تا روستا و محل مخزن 9 کیلومتر است و هر روز نزدیک به 2 هزار متر به جلو حرکت می کنیم و در نهایت در روز یازدهم محرم انشاالله روز افتتاحیه این پروژه خواهد بود. روستاییان در زمستا با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودند زیرا در زمستان طی کردن مسیر پر از برف برای بانوان بسیار مشکل بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گنجی پور ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    خدا قوت سلام مارا به این جوانمردان برسانید .
  • ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    دمشون گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس