رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تقلب مربوط به مواد غذایی رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، حسین رستگار، ظهر چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور که در گرگان برگزار شد، به خبرنگاران گفت: تقلب مربوط به مواد غذایی رو به افزایش است و به‌گونه‌ای است که امروز اگر یک تقلب را رد می‌کنیم تقلب دیگری انجام می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال ما تولیدکننده بهترین زعفران دنیا هستیم اما برخی از شرکت‌ها زعفران تقلبی تولید می‌کنند و برند زعفران ایرانی را هم خدشه‌دار می‌کنند.

وی افزود: کشور ما باوجود تحریم‌ها توانسته به درجه‌ای از پیشرفت برسد که باعث تعجب کشورهای دیگر شده است، روز گذشته ما توانستیم چهار داروی هایتک که مربوط به درمان بیماری غیر واگیر سخت علاج هستند، دریکی از شرکت‌ها بهره برداری کنیم.

رستگار بابیان اینکه درزمینهٔ تولید دارو به پیشرفت‌های زیادی رسیده‌ایم، گفت: باید از این صنعت حمایت بیشتری شود و زیرساخت‌های لازم این صنعت‌ها را ارتقا دهیم.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: برای صادرات دارو کشورهای میزبان نخستین کاری که انجام می‌دهند این است که کارخانه‌ها را موردبررسی قرار می‌دهند و توقع دارند کارخانه‌ها به‌روز باشد.

رستگار بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها نیازمند پول زیادی است، افزود: دولت باید به‌عنوان یک کالای استراتژیک و به‌عنوان صنعتی که افتخارآفرینی می‌کند باید از صنعت داروسازی حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه در صنایع غذایی رشد خیلی خوبی داشتیم و عوامل دخیل در این کار باعث افتخار ما هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین محصولاتی که صادر می‌کنیم به کشورهای منطقه مواد غذایی است و این نشان از کیفیت محصولات ما دارد.

رستگار در رابطه با سنجش کیفیت مواد غذایی در کشور اظهار کرد: ۵۸ آزمایشگاه کنترل کیفیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی بحث کیفیت مواد غذایی را با جدیت دنبال می‌کنند تا مواد غذایی نامرغوب وارد بازار کشور نشود و این نشان می‌دهد یک شبکه قوی کنترل کیفیت نظارت قوی بر این کار نظارت دارند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو کشور گفت: بسیاری از محصولات درجه‌یکی که در دنیا فقط ما تولیدکننده آن هستیم بسته‌بندی مناسب ندارد و در کشورهای اطراف که اصلاً آن محصول را تولید نمی‌کنند با تغییر بسته‌بندی به بازار جهانی به فروش می‌رسد.

رستگار افزود: ما هم نیروی متخصص و هم زیرساخت اولیه راداریم ولی توجه امری است که باید جدی گرفته شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس