رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با بیان اهمیت محیط زیست در زندگی انسان‌ها، گفت: کیفیت زندگی انسان‌ها به طور مستقیم با موضوع زیست محیطی ارتباط دارد و توجه به این موضوع سبب کاهش نابرابری‌های ناخواسته و بی‌عدالتی در زندگی روزمره مردم می‌شود.

به گزارش مشرق، دکتر علی منتظری در اولین جلسه هماهنگی شورای مرکزی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی جهاددانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی در سال 1359 و در پی حرکت انقلاب فرهنگی تشکیل شد و هدف اصلی ما از ابتدا این بود که بتوانیم به استقلال علمی در کشور برسیم و با خدمت به مردم، حرکت جهادی انجام دهیم.
 
وی با تاکید بر فرصت دهی به جوانان برای مشارکت در اداره امور کشور گفت: همانطور که دیگران به ما فرصت دادند تا نهاد جهاد دانشگاهی را بسازیم ما نیز باید اجازه دهیم تا جوانان همین کار را با شرایط امروز انجام دهند.
 
دکتر منتظری گفت: جهاد دانشگاهی در ابتدا فقط سه حوزه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی داشت ولی به تناسب زمان و با همکاری جوانان توانستیم در کنار جهاد برای رسیدن به استقلال علمی، فرهنگی و سیاسی کشور نهادسازی کرده و مراکز علمی و فرهنگی متعددی را بنا نهیم.
 
رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌های فنی، مهندسی، ‌پزشکی و فرهنگی جهاد دانشگاهی توانسته الگوسازی کند، خطاب به اعضای شورای باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست گفت: یقین دارم بذری که امروز می‌کارید در آینده در زندگی مردم تاثیر مثبت و ملموسی خواهد داشت و این تعبیر دیگری از جهاد است.
 
وی با اشاره به اهمیت محیط زیست در زندگی روزمره مردم ادامه داد: کیفیت زندگی انسان‌ها با محیط زیست ارتباط مستقیم دارد و توجه به مسائل زیست محیطی سبب کاهش نابرابری‌های ناخواسته و بی عدالتی‌ها می‌شود.
 
رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی گفت: سازمان بهداشت جهانی شواهد علمی بسیاری را گردآوری کرده است که نشان می‌دهد نابرابری در سلامت و زندگی انسان‌ها در حال افزایش است به طوری که امید به زندگی در کشورهای عقب افتاده و پیشرفته حدود35 تا 40 سال با یکدیگر تفاوت دارد.
 
دکتر منتظری گفت: در سال 2005 سازمان جهانی سلامت، کمیسیونی را برای بررسی موضوع مولفه های اجتماعی سلامت و کاهش نابرابری‌ها تشکیل داد. این کمیسیون در نهایت در سال 2012 در گزارش خود به مواردی اشاره کرد تا نابرابری‌ها کاهش یابد، از جمله این موارد بهبود زندگی روزمره مردم بود. اتفاقا این موضوع در سیاست‌های کلان کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است. برهمین اساس است که یکی از اهداف ما باید بهبود زندگی روزمره مردم باشد، چرا که زندگی روزمره شدیدا وابسته به محیط زیست است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس