وزیر خارجه روسیه طی مصاحبه‌ای تصریح کرد که مسکو شاهد نشانه‌هایی نیست که حاکی از آن باشد که واشنگتن در حال مبارزه با گروه تروریستی «جبهه‌النصره» در سوریه است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با «شبکه یک» روسیه تصریح کرد که مسکو شاهد نشانه‌هایی نیست که حاکی از مبارزه آمریکا با گروه تروریستی «جبهه‌النصره» در سوریه باشد.
 
وی در اینباره توضیح داد که مسکو «شاهد حقایقی نیست مبنی بر اینکه آمریکا با جدیت با جبهه النصره (جبهه الفتح الشام) مبارزه می‌کند».
 
لاوروف تأکید کرد که جنگنده‌های آمریکا با مهمات دست نخورده و مصرف نشده به پایگاههای هوایی خود باز می‌گردند. این جنگنده‌ها تعداد زیادی پرواز انجام می‌دهند اما کارآمدی آنها بسیار پایین و حدود 15 تا 20 درصد است.
 
وزیر خارجه روسیه ادامه داد واشنگتن همچنین از مسکو خواسته تا بمباران حلب را متوقف کند زیرا ظاهراً نمایندگانی از معارضان مسلح در آنجا حضور دارند که محصور شدند و هیچ جایی جز رفتن به سوی النصره ندارند.
 
در عین حال، لاوروف می‌گوید که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هرگونه «نیت پنهانی برای حفظ این سازمان تروریستی و بیرون کشیدن این تروریست‌ها از حملات و حفظ آنها بعنوان نیروی اصلی برای سرنگونی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را انکار می‌کند».
 
لاوروف ضمن تأکید بر اینکه این درخواست‌ها مشکوک است گفت که مقامات آمریکایی می‌گویند «به النصره نزدیک نشوید زیرا با وجود انسانهای خوب در میان این افراد، این کار انسانی نیست. و ما خودمان بعداً با آنها مبارزه می‌کنیم. اما این بعداً هرگز نمی‌آید. آنها در ماه فوریه قول دادند که آدمهای خوب را از جبهه‌النصره جدا کنند».
 
لاوروف ادامه داد که آمریکایی‌ها تحت فشار چنین مکالماتی اعلام کردند که یکی از رهبران جبهه‌النصره را کشته‌اند و این یک استثناء بوده است که نمایانگر سیاست واقعی آمریکا نیست.
 
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «بعد از آنکه دولت رونالد ریگان القاعده را به وجود آورد و دولت جرج بوش داعش را به وجود آورد، ما دوست نداریم که دولت باراک اوباما بعنوان فردی که موفقیت یک گروه تروریستی دیگر را تقویت و تضمین کرده است، به تاریخ بپیوندد».
 
وی ادامه داد: «اوباما به طور مکرر به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که به دنبال راه‌حل سیاسی برای این بحران است».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس