کد خبر 641636
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص آخرین تحولات بحران سوریه و یمن رایزنی کرد.

 به گزارش مشرق، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که برای رایزنی پیرامون بحران یمن و سوریه به بروکسل سفر کرده است در دیدار با هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، پیرامون بحران جاری و شرایط وخیم انسانی در این دو کشور گفتگو کرد.

جابری انصاری با تاکید بر ضرورت توجه جامعه جهانی به تدوام کشتار وحشیانه مردم بی پناه یمن در جنگ تحمیل شده از سوی عربستان، بمباران دیروز صنعا و کشته و مجروح شدن صدها تن از مردم بی گناه یمن را نماد سیاست عقیم و شکست خورده عربستان در یمن و منطقه خواند و افزود: نباید با فجایع انسانی برخورد دوگانه داشت و به دلیل آنکه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع یمن از بعد امنیتی و آوارگان تبعات فوری مستقیمی برای اتحادیه اروپا ندارد، آن را مورد کم توجهی یا بی توجهی قرار داد.

هلگا اشمید نیز در این دیدار با ابراز تاسف از حمله روز گذشته به تجمع مردمی در یک مراسم عزا در یمن اظهار داشت: اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای حمله دیروز علیه غیرنظامیان یمنی را محکوم کرده است.

جابری انصاری تنها راه پایان بحران سوریه را راه حل سیاسی دانست و اضافه کرد: موفقیت راه حل سیاسی نیازمند همراهی غالب بازیگران موثر خارجی با حل سیاسی، توافق پیرامون اصول کلی حل و فصل بحران، و انجام گفتگوهای جدی سوری سوری است تا مردم سوریه بتوانند آینده کشورشان را خود تعیین کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سرعت و پیچیدگی تحولات سوریه و یمن بر ضرورت ارائه راه حل های ابتکاری برای خروج از وضعیت جاری تاکید کرد.

دو طرف در این گفتگو بر ضرورت پیگیری و توجه همزمان به سه موضوع انسانی، سیاسی و امنیتی در بحران سوریه تاکید کردند.

هلگا اشمید نیز با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران خواستار تداوم و تقویت همکاری های اتحادیه اروپا و ایران در زمینه تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق درگیری در سوریه شد.

اشمید خاطرنشان کرد: با دیدگاه ایران مبنی بر اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و همه باید کمک کنند تا راه حل سیاسی شکل بگیرد، موافقیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس