کد خبر 642943
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

نیروی هوایی آمریکا برای پاسخ به تهدیدات احتمالی در سودان جنوبی، ناوگانی از هواپیماهای جنگی خود را از ماه ژوئیه در شرق آفریقا مستقر کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا روز سیزدهم اکتبر با انتشار بیانیه ای افشاء کرد که «همزمان با استقرار آرام و بی سر و صدای شماری از جتهای جنگنده «اف- ۱۶» و  تانکرهای سوختگیری «کِی سی ۱۳۵» از سوی نیروی هوایی آمریکا در کمپ «لمونیر» در جیبوتی، پنتاگون از ماه ژوئیه خود را برای حضور نظامی در سودان جنوبی آماده کرده است».

در این بیانیه آمده است: «[استقرار این ناوگان] یک اقدام احتیاطی به منظور حراست از مردم آمریکا و منافع این کشور در سودان جنوبی در مواقع لزوم است».

گفتنی است پنتاگون علاوه بر استقرار این تجهیزات نظامی،‌  ۵۰ نیروی نظامی آماده نبرد را به این کشور آفریقایی اعزام کرد.

در واقع، استقرار این ناوگان جتهای جنگنده نیروی هوایی آمریکا در واکنش به یک حمله علیه کارکنان دیپلماتیک این کشور صورت گرفت.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ماه سپتامبر به خبرنگاران گفت که «مقامات آمریکا بر این باورند که هدف این حمله به طور مشخص وسائل نقلیه و کارکنان ما نبوده است». وی در ادامه افزود که «ارزیابی ما این است که این حمله به سقوط مرکز فرماندهی و کنترل در میان نیروهای دولتی سودان جنوبی مربوط می شود و از دولت این کشور می خواهیم که در مورد این رویداد تحقیقات لازم را به انجام رسانده و عاملان این حمله را مجازات نمایند».

گفتنی است که ارتش آمریکا پنج شنبه گذشته سه تأسیسات راداری یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

«پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون در توجیه این حمله هوایی آمریکا مدعی شد که «این حملات هوایی محدود در دفاع از خود و برای حفاظت از کارکنان و کشتی های آمریکایی و حراست از حق آزادی کشتیرانی در گذرگاههای مهم دریایی صورت گرفت. آمریکا به هرگونه تهدید علیه کشتیها و عبور و مرور تجاری خود بطور مقتضی پاسخ خواهد داد و به بهره مندی از حق آزادی کشتیرانی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و هرنقطه دیگری از جهان ادامه خواهد داد».
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس