کد خبر 642828
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

وزیر خارجه روسیه در آستانه برگزاری مذاکرات لوزان در خصوص بحران سوریه، با بیان اینکه کشورش هیچ توقعی از این مذاکرات ندارد، خواستار واقع بینی غربی ها شد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه هیچ انتظاری از مذاکرات لوزان در خصوص حل مساله سوریه ندارد، گفت: من انتظار خاصی از ندارم .. ما مایل هستیم در قالبی مشخص کار کنیم تا اول ببینیم شرکای ما تا چه حد مطیع قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هستند.
 
وی افزود: ما قدم های مثبتی را که برای نظارت بر اجرایی شدن این قطعنامه ها و اجرای توافق آتش بس میان آمریکا و روسیه ضروری هستند را پیشنهاد داده ایم.
 
وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اینکه هیچ قدم متقابلی از سوی طرف های غربی برای رفع بحران سوریه برداشته نشده، افزود: ما شاهد (چنین اقداماتی) نبوده ایم.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سوریه اعلام کرد که گمانه زنی ها در خصوص متوقف کردن درگیری های حلب چیزی نیست جز تلاش برای سرپوش گذاشتن بر (فعالیت های) جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی.
 
وزیر خارجه روسیه در خصوص کارشکنی های تروریست ها در آتش بس سوریه گفت: علاوه بر جبهه النصره، بسیاری دیگر از گروه هایی که خود را به نام اعتدال گرا معرفی می کنند با النصره یکی شدند و از پیوستن به توقف درگیری ها خودداری کردند.
 
لاوروف همچنین با دشوار توصیف کردن وضع کنونی در سوریه قول داد که در گفتگوهای روز شنبه در لوزان، روسیه بر مواضع صادقانه و صریح خود ایستادگی کند. وی گفت که این موضع تمامی جامعه جهانی، خصوصا شورای امنیت سازمان ملل است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    ما باید شدیدا از مواضع روسیه در این نیشست در صورت شرکت حمایت کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس