نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست در میان رأی دهندگان احتمالی با اختلاف پنج درصد بر «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود برتری یابد.

 به گزارش مشرق، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست در میان رأی دهندگان احتمالی با اختلاف پنج درصد بر «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود برتری یابد.

مرکز نظرسنجی رویترز اعلام کرد که این اختلاف آرای پنج درصدی تقریباً مشابه نرخ پیشتازی هیلاری کلینتون ظرف چندهفته گذشته است.

نتایج نظرسنجی انجام گرفته در فاصله سی اُم سپتامبر تا ششم اکتبر نشان می داد که حدود ۴۳ درصد از رأی دهندگان احتمالی از هیلاری کلینتون و ۳۸ درصد از آنها از دونالد ترامپ حمایت می کنند.

لازم به ذکر است که از ابتدای ماه سپتامبر، هیلاری کلینتون همواره در نظرسنجی های هفتگی با اختلاف ۴ تا ۶ درصد بر دونالد ترامپ برتری داشت.

طی این دوره زمانی، نامزدها در پربازدیدترین مناظره ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند؛ مناظره ای که اکثریت مردم آمریکا معتقدند هیلاری کلینتون نامزد پیروز آن بود.

شایان ذکر است که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ یکشنبه شب- نهم اکتبر- در دومین مناظره خود رودرروی یکدیگر قرار می گیرند.

طی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۲، رقابت میان «باراک اوباما» رئیس جمهور دموکرات و «میت رامنی» رقیب جمهوریخواه وی بسیار تنگاتنگ بود. طبق نظرسنجی رویترز در اولین هفته ماه اکتبر همان سال، اوباما با اختلافی کمتر از دو درصد بر رامنی برتری داشت. در نهایت،‌ رئیس جمهور فعلی تقریباً با همین اختلاف دو درصدی در انتخابات عمومی ۲۰۱۲ به پیروزی رسید.

با توجه به تردید و عدم قطعیت در میان هیأت انتخاب کنندگان رئیس جمهور، هر دو نامزد کنونی انتخابات آمریکا طی هفته های پایانی از فرصتی بیشتر برای تغییر نتایج رقابتها و افزایش آرای خود برخوردارند.

مردم آمریکا در خصوص ترامپ و کلینتون دیدگاهی مبهم دارند. طبق نتایج این نظرسنجی، هر دو نامزد مورد انزجار اکثریت رأی دهندگان احتمالی هستند و شمار زنانی که نسبت به هر دو نامزد دیدگاهی نامساعد دارند، طی هفته جاری افزایش یافته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس