تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها از رقیب خود یعنی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان که اخیراً با اتهامات رسوایی اخلاقی روبرو شده است، با اختلاف چهار درصد پیشی گرفته است.

 به گزارش مشرق، در حالیکه سه هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا زمان باقی مانده است، نظرسنجی جدید روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و شبکه «ای بی سی نیوز» نشان می‌دهد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها با اختلاف چهار درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود «دونالد ترامپ» جلوتر می‌باشد.

این نظرسنجی در بحبوحه یکی از پرسر و صداترین دوران نامزدی ترامپ یعنی بعد از آن برگزار شده است که یک نوار ویدئویی منتشر شد که به گوشه‌ای از رسوایی اخلاقی ترامپ اشاره کرده بود و بعد از آن نوار ویدئویی بود که زنان زیادی اتهامات اخلاقی به ترامپ وارد کردند.

جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریباً هفت نفر از هر 10 شرکت‌کننده، معتقدند که ترامپ احتمالاً پیشنهادات اغواگرانه جنسی نامطلوبی مطرح کرده است و ا کثریت نیز عذرخواهی وی به دلیل این رسوایی‌های اخلاقی را ریاکارانه می‌دانستند که البته ظاهراً تأثیر چندان زیادی بر حمایت کلی آنها از ترامپ نداشت.

در مجموع، کلینتون در این نظرسنجی حمایت 47 درصد از شرکت‌کنندگان را به دست آورد و ترامپ از حمایت 43 درصد از رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا برخوردار شد. «گری جانسون» نامزد حزب لیبرترین (آزادیخواه) از حمایت 5 درصد شرکت‌کنندگان برخوردار بود و «جیل استین» نامزد حزب «گرین پارتی» تنها از حمایت دو درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی برخوردار بود.

طبق نتایج این نظرسنجی، در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده، کلینتون از حمایت 44 درصدی و ترامپ از حمایت 40 درصدی و جانسون از حمایت 6 درصدی و استین از حمایت 3 درصدی برخوردار بودند.

در رقابت‌های دو طرفه، کلینتون با کسب حمایت 50 درصد از ترامپ که حمایت 46 درصد از رأی‌دهندگان احتمالی را به دست آورده بود، پیشی گرفت و در میان رأی دهندگان ثبت‌نام شده، کلینتون از حمایت 50 درصدی و ترامپ از حمایت 44 درصدی برخوردار بودند.

سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 میان ترامپ و کلینتون قرار است روز چهارشنبه هفته جاری به وقت محلی برگزار شود.

نظرسنجی واشنگتن‌پست-ای بی سی نیوز در بازه زمانی 10 تا 13 اکتبر با نمونه تصادفی یکهزار و 152 فرد بزرگسال از سراسر آمریکا از طریق خط تلفن ثابت و تلفن همراه برگزار شد و حاشیه خطای آن منفی و مثبت سه درصد بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس