یک ماه مانده تا موعد رسمی برگزاری انتخابات سراسری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما به صورت پیش از موعد در انتخابات برای تعیین جانشینش شرکت کرد.

 به گزارش مشرق، در حالی که یک ماه تا موعد رسمی برگزاری انتخابات سراسری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، باراک اوباما با حضور در یک صندوق اخذ رای در شیکاگو، به صورت پیش از موعد در انتخابات سراسری ریاست جمهوری 2016  برای تعیین جانشینش شرکت کرد.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، قرار است  در تاریخ 18 آبان برگزار شود اما شرکت‌کنندگان آمریکایی طبق قوانین این کشور می‌توانند به صورت پیش از موعد با طی مراحل ثبت نام به عنوان واجد شرایط، در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش دیلی میل، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا که جهت شرکت در یک نشست جمع‌آوری کمک مالی برای هیلاری کلینتون به شیکاگو سفر کرده، با حضور در یک صندوق رای‌گیری، رای خود را برای تعیین جانشینش به صندوق ریخت.

باراک اوباما به سوالات خبرنگاران حاضر در صندوق اخذ رای در شیکاگو که از او می‌پرسیدند به چه کسی رای داده، صراحتا جواب نداد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال، با شوخی خطاب به مسئولان صندوق گفت: «آنها(خبرنگاران) نمی‌توانند ببینند که من به چه کسی رای می‌دهم. درست است؟»

اوباما در ماه ژوئن رسما اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری به هیلاری کلینتون رای خواهد داد و از آن زمان به بعد، بارها تاکید کرده است که دونالد ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری ندارد.

چندی پیش رئیس‌جمهور آمریکا درباره شرکت در انتخابات گفته بود: «من به حوزه رای‌گیری نخواهم رفت. شاید پیش ازموعد رای بدهم. نگران نباشید من فرم مربوطه را پر خواهم کرد و رای خواهم داد».

در قوانین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ساز و کاری در نظر گرفته شده که رأی دهندگان آمریکایی بتوانند در یک دوره زمانی مشخص پیش از روز انتخابات، آرای خود را به نامزد مورد نظرشان بدهند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دوره رأی گیری پیش از موعد در ایالت‌های مختلفی که این امکان را دارند، متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالت مینه‌سوتا از 46 روز قبل از انتخابات سراسری و در ایالت فلوریدا از 10 روز قبل آغاز می‌شود.
 
اوباما در انتخابات ریاست جمهوری 2016 رای داد +عکس 
 
اوباما در انتخابات ریاست جمهوری 2016 رای داد +عکس 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس