یکی از خواسته‌های اصلی حامیان «برنی سندرز» در مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها، مقابله با وال استریت بوده؛ حال آنکه هیلاری کلینتون دموکرات، از انتقاد مستقیم از وال استریت پرهیز می‌کند.

 به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از چهار هفته تا موعد انتخابات ریاست جمهوری سراسری آمریکا باقی است، موضوع لزوم مقابله با وال استریت و مواضع نامزدها درباره آن همچنان خبرساز است.

انتشار اسناد جدید از ایمیل‌های هیلاری کلینتون، سبب شده که یک بار دیگر موضوع ارتباطات نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 با وال استریت سر زبان‌ها بیفتد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، انتشار اسناد جدید نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون از انتقاد مستقیم از وال استریت اجتناب کرده است.

به گفته این رسانه، این اسناد سبب نگرانی‌ها درباره توانایی او برای اقدام موثر به منظور بررسی بی عدالتی‌های نهادهای وابسته به وال استریت شده است.  

در یکی از سخنرانی‌های کلینتون که در اکتبر 2013 در جمع بانکداران آمریکایی انجام شد، گفت که او به عنوان سناتور، «روابط زیادی» با نهادهای وال استریت داشته و در همکاری نزدیک با آن، درصدد اصلاح قوانین آن بوده است.

روابط کلینتون با وال استریت در حالی است که یکی از موضوعات کلیدی  مبارزاتی «برنی سندرز» رقیب او در مبارزات درون حزبی 2016 دموکرات‌ها، لزوم مقابله با وال استریت و ایجاد «انقلاب سیاسی و اقتصادی» در آمریکا بوده است.

وال استریت، خیابان معروفی در نیویورک و نماد نظام سرمایه‌داری است. بازار بورس نیویورک که بزرگ‌ترین بورس جهان از نظر میزان معاملات و حجم مالی است، در این خیابان قرار دارد و مرکز بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی آمریکا و چند بورس مهم اقتصادی هم در این منطقه است.

در طول زمان، نام وال استریت به عنوان «مکان افراد دارای نفوذ اقتصادی در آمریکا» شهرت یافته و در تقابل با همان بوده که «جنبش اعتراضی وال استریت» که خواسته‌شان رفع نابرابری‌های اقتصادی، مبارزه با فرهنگ اقتصادی سرمایه‌داری و از بین بردن دسترسی و نفوذ دلالان شرکتی در دولت آمریکا بود، ایجاد شد.

در مبارزات مقدماتی، شعارهای برنی سندرز رقیب کلینتون سبب جذب تعداد قابل توجهی از تعدادی از هواداران جنبش اعتراضی علیه وال استریت شده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس