کد خبر 639236
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که سه کشتی جنگی این کشور عازم سواحل جنوبی یمن شده‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از «فاکس‌نیوز»، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز دوشنبه اعلام کردند که سه کشتی جنگی این کشور عازم تنگه باب المندب، که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، شده‌اند.

تصمیم درخصوص اعزام این سه ناو جنگی به سواحل یمن پس از آن اتخاذ می‌شود که بامداد شنبه رزمندگان جنبش «انصارالله» یک ناو جنگی امارات، که از آمریکا اجاره شده بود را در سواخل «المخا» منهدم کردند که در پی آن، 22 تفنگدار دریایی امارات کشته شدند.

طبق این گزارش، دو فروند از کشتی‌های جنگی آمریکا ناوشکن «یو اس اس میسون» مجهز به موشک‌های هدایت شونده و دیگری ناو «یو اس اس نیتز» مسلح به موشک‌های «تاماهاوک» و موشک‌های ضد ناو «هارپون» و مجهز به مسلسل‌های کالیبر بالاست.

ناو دیگر «یو اس اس پانس» از خانواده کشتی‌های عملیاتی آمریکاست که بخشی از نیروهای ویژه دریایی نیز جزو پرسنل آن محسوب می‌شوند.

در همین راستا، یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد، اعزام سه ناو جنگی آمریکا به آب‌های جنوب یمن، در واقع یک نمایش قدرت به انصارالله و پیشتیبان آن یعنی ایران (!) است.

مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند که ایالات متحده، در خلیج‌فارس و خلیج عدن همواره آمادگی رزمی خود را در حد بالا حفظ می‌کند.

یک مقام دولت آمریکا نیز گفته است که اعزام ناوهای جنگی در مرحله نخست، اطمینان یافتن از آزادی رفت و آمد کشتی‌ها در خلیج عدن و آب‌های پیرامون است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    به نفع یمن است که رسما از روسیه و چین و ایران درخواست کمک نظامی کند . آن زمان چون این سه کشور ابر قدرت هستند به راحتی یمن را در مقابل هواپیما و موشک واکسینه میکردند .
  • احمد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    یکی دو تا موشک هم به اینا بخوره بد نیست.
  • یاسین ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    اخ چه قدر جالب میشه یمن یکی از ناوهای ابرقدرت جهانی رو بزنه ،اونوقت آمریکا از خجالت باید بمیره
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    انصار الله کشتی امارات منهدم کرد درست!!ولی اون کشتی نظامی باری بود و هیچ سلاحی نداشت که از خود دفاع کنه ولی ناوهایی که امریکا اعزام کرده در برابر اژدر موشک ها و مین های در یایی جنگنده ها و زیر در یایی ها دارا ی پیشرفته ترین سلاح هاست
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    باید ناوهای آمریکایی را آبکش کرد- اگر یمن کشتی آمریکایی را بزنه همانطور که منیف اشمر خوابگاه نظامیان آمریکایی را در لبنان منفجر کرد و 400 نظامی آمریکایی کشته شد و باعث خروج آنها از لبنان شد از یمن و بازی با یمن خارج می شوند - دیگر جنگ یمن تمام میشه مطمئن باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس