مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور مستعفی یمن با تکذیب خبر نشست طرف‌های سعودی، کویتی، اماراتی و انصارالله در پایتخت عمان گفت که هیچونه توافقی در این مورد امضا نشده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری در کشورهای عربی خلیج فارس مدعی شدند که «سلطان قابوس» شاه عمان روز یکشنبه از «صباح احمد» امیر کویت، «محمد بن راشد» نخست وزیر امارات و «محمد بن زاید» ولی عهد ابوظبی و دو هیأت از عربستان سعودی احتمالا به ریاست «محمد بن سلمان» جانشین ولی عهد این کشور و هیأتی از انصار الله به ریاست «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله یمن و هیأتی از سوی «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن احتمالا به ریاست «عبدالملک مخلافی» معاون نخست وزیر دولت مستعفی یمن، در مسقط، پایتخت عمان استقبال کرده است.

روزنامه رأی الیوم به نقل از این منابع مدعی شده است که هدف این نشست امضای توافقی برای پایان دادن به جنگ یمن بر اساس توافق کویتبا اندکی تعدیلات است.

به گفته این منابع، این توافق نامه بر توقف فوری درگیری‌ها در سرتاسر یمن و مرزهای جنوبی عربستان و تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست رئیس توافقی و اجرای انتخابات ریاست جمهوری در عرض 40 روز آینده تأکید دارد.

با این حال، «طه مصطفی» مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور مستعفی یمن در صفحه توئیتری خود، این خبر را تکذیب کرد و گفت که چنین نشست و توافقی در کار نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس