اماراتی‌ها که ابتدا مدعی شده بودند ناو جنگی‌شان در سواحل یمن دچار حادثه شده بعد از انتشار فیلم انهدام آن به وسیله موشک‌های ارتش یمن مدعی شدند ارتش یمن یک کشتی غیرنظامی را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، بعد از انهدام ناو جنگی سویفت اماراتی که در سواحل شهر بندی المخا هدف یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت؛ رسانه‌های اماراتی با دستپاچگی این خبر را گزارش دادند.

پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، گزارش داد امارات ابتدا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که یکی از کشتی‌های نیروهای مسلح این کشور در باب المندب و در راه بازگشت از عدن دچار حادثه شده و هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.

اما بعد از انتشار اطلاعات دقیق این ناو جنگی و فیلم هدف قرار گرفتن آن به وسیله نیروهای ارتش یمن؛ ارتش امارات در بیانیه‌ جدیدی مدعی شد این کشتی غیرنظامی بوده و در حال حمل کمک‌های بشر دوستانه برای مردم یمن بوده است.

در پی انتشار این بیاینه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، دولت مستعفی یمن و وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای حمله به یک کشتی «غیرنظامی» را محکوم کردند.

بیانیه‌های متعدد و واکنش پر اشتباه امارات به ایجاد جنجالی در شبکه‌های اجتماعی منجر شد و کاربران عرب درباره دروغ‌پردازی رسانه‌های اماراتی افشاگری کردند.

یک کاربر نوشته اگر این کشتی همانطور که گفته شده در حال ترک عدن بوده برای بازگشت به امارات باید از به سوی حضرموت و عمان حرکت کرده و در واقع در مسیر دریای عرب حرکت می‌کرده، نه اینکه به سوی باب المندب و المخا در دریای سرخ حرکت کند.

یک فعال توییتری دیگر نوشته: یا اینکه نویسنده بیانیه ارتش تحت تأثیر مواد مخدر بوده یا کاپیتان کشتی اماراتی مست بوده!»


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    دورغگو کم حافظه است مرگ بر وهابی احمق
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    ایول به انصارالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس