کد خبر 649195
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹

سفیر عربستان سعودی در لندن، ضمن انتقاد از نحوه مطرح شدن نام عربستان سعودی در فضای سیاسی انگلیس به جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون این کشور حمله لفظی کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که طی هفته‌های اخیر فعالان حقوق بشر و ضد جنگ در انگلیس خواستار پایان دادن به فروش تسلیحاتی به عربستان سعودی شده‌اند، سفیر ریاض در لندن در یادداشتی از فضای سیاسی موجود و رهبر اپوزیسیون این کشور انتقاد کرده است.

سفیر عربستان سعودی در انگلیس با انتشار یادداشتی از آنچه «فقدان احترام گذاشتن» رهبر اپوزیسیون انگلیس به عربستان سعودی خوانده انتقاد کرده و به «جرمی کوربین» حمله لفظی کرده است.

 «محمد بن نواف بن عبدالعزیز» در روزنامه «دیلی تلگراف» نوشته که در هفته‌های اخیر، «تغییر هشدارآمیزی در روش و نوع صحبت درباره عربستان سعودی در بریتانیا» وجود داشته است.

سفیر عربستان سعودی بر اهمیت کشورش برای انگلیس، امنیت خاورمیانه و نقش ریاض به عنوان «مرکزیت اسلام» تاکید کرده است.

 به گفته او، به نظر می‌رسد این مسائل برای کسانی که درصد تحریک و برانگیختن تغییر در نوع و روش صحبت درباره عربستان سعودی در انگلیس بوده‌اند، «اهمیت کمی دارد».

او همچنین هشدار داد که چنین موضوعی «تبعات جدی در پی خواهد داشت که می‌تواند بر مشارکت استراتژیکی که دو کشور برای مدت‌های طولانی از آن به صورت متقابل سود برده‌اند، آسیب بزند».

عبدالعزیز تاکید کرد عربستان سعودی به سنت‌های موجود در انگلیس احترام می‌گذارد و در عوض از انگلیس همین انتظار را دارد.

او نوشت: «یک مثال تازه درباره نقض این احترام متقابل وقتی بود که جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون مدعی شد که او نخست‌وزیر دیوید کامرون را متقاعد کرده بود قرارداد در زمینه مشاوره درباره امور زندان با عربستان سعودی به ارزش 5.9 میلیارد پوند را لغو کند».

سفیر سعودی ادامه داد: «اگر ارتباطات تجاری گسترده بین دو کشور فرع بر ایدئولوژی‌های سیاسی خاص قرار گیرد، در این صورت چنین تبادلات تجاری حساسی در معرض قرار تهدید خواهد گرفت».

دیپلمات ارشد ریاض در لندن نوشت: «می‌خواهیم روابطمان ادامه یابد اما نیازی به اینکه کسی به ما درست بدهد، نیست. تصمیمات شتاب زده به منظور جلب اهداف سودجویانه کوتاه مدت، بیشتر از آنکه در دراز مدت سبب سود شود به ایجاد آسیب می‌انجامد».

کوربین هفته گذشته از نخست‌وزیر انگلستان به دلیل ادامه همکاری نظامی و اقتصادی با عربستان به عنوان «یک کشور دیکتاتوری» انتقاد کرده بود.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حاج اسد نجاری ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    عربستانن به جز اینکه شهر مکه و مدینه مربوط به مسلمانان را غضب کرده است دیگر هیچ کس انجا را به مرکزیت اسلام قبول ندارد کما اینکه قبلا هم نمیشناختند . یک عد چادر نشین شتر سوار نمیوانند با اسم گذاری روی خودشان به عنوان خادم الحرمین ؟! ادعای مرکزیت اسلام را هم بکنند . از دست شما خیلی وقته خارج شده
  • محمود ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مرموزانه از زیر عینکش نگاه میکنه کور شده
  • مخمد ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اسفیر سعودی بجای پول دادن به روزنامه انگلیسی ونوشتن مقاله دردفاع از سیاستهای ال سعود باید یک کم مبلغ را اضافه میکردودهن جرمی را می بست کاری که ال سعود در دادن وانگلیسیها در گرفتن استادند
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    با زیرکی دولت کبیر تدبیر و امید دیگه کار ال سقوط تمومه.
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    مرگ بر انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس