معاون نخست وزیر ترکیه روز گذشته در گفتگو با رسانه های این کشور از آغاز قریب الوقوع روابط با دولت سوریه خبر داده است.

گروه جهان مشرق- معاون نخست وزیر ترکیه روز گذشته در گفتگو با رسانه های این کشور از آغاز قریب الوقوع روابط با دولت سوریه خبر داده است.

تاکید معاون نخست وزیر ترکیه بر روابط با دولت سوریه

بنابر این گزارش، نور الدين جانيكلي با اشاره به روابط کشورش با سوریه و ایران طی ماه های اخیر از پیشرفت مذاکرات برای گسترش آن خبر داده است. وی تاکید کرد که کشورش برای برقراری مجدد روابط با دولت و ملت سوریه بسیار جدی است. لازم به ذکر است که در پی آغاز بحران تروریستی تکفیری در سوریه روابط دو کشور با افشای حمایت نظامی، سیاسی، مالی و تجهیزاتی دولت ترکیه از گروه های تروریستی تکفیری مسلح رو به وخامت گذاشته و در پی وقوع انفجار در مقر شورای عالی امنیت ملی سوریه که توسط سازمان امنیت ترکیه سازماندهی شده بود بطور کامل قطع گردید. ترکیه دولت سوریه را به سرکوب مردمش متهم ساخته و در مقابل سوریه ترکیه را به حمایت از گروه های مسلج تکفیری کرده بود. با وقوع کودتای اخیر نظامیان در ترکیه و افشای نقش آفرینی عربستان سعودی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در آن و تلاش این کشورها برای تجزیه ترکیه و سوریه و ایجاد کشور کردی در مناطق جنوبی و شرقی ترکیه دولت اردوغان با اعلام تجدیدنظر در روابط خود با همسایگان از آغاز فصل جدیدی از روابط با ایران، سوریه و روسیه خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اشنا ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    حرفهای چرت ...اردوغان داره ایران وروسیه وسوریه وعراق را سر کار میذاره تا پروژه عثمانی گری اشغال شمال عراق و خاک سوریه را تکمیل کند و از حساسیت این کشورها انهم فقط فعلا با این حرفهایی صد من یه غاز بکاهد..بعدا دوباره در مهمانی های سعودی به درشت گویی و دهن کجی علیه نظام سوریه ادامه خواهد داد مطمعن باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس