سازمان ملل متحد شب گذشته طی جلسه ای رسمی دستور تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی مقصرین حمله به کاروان امدادی این سازمان در حاشیه غربی استان حلب سوریه را صادر کرد.

گروه جهان مشرق- سازمان ملل متحد شب گذشته طی جلسه ای رسمی دستور تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی مقصرین حمله به کاروان امدادی این سازمان در حاشیه غربی استان حلب سوریه را صادر کرد.

تشکیل کمیته تحقیق درباره بمباران کاروان سازمان ملل در حلب

بنابر این گزارش، استیون دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام خبر فوق از اعزام کارشناسان برای بررسی و تحقیق دقیق پیرامون موضوع بمباران کاروان امدادی در شهرک اوروم الکبری واقع در حاشیه غربی شهر حلب خبر داده است. وی از درخواست رسمی بان کی مون از کلیه طرفهای درگیر در سوریه برای همکاری کامل با هیات حقیقت یاب خبر داده است. لازم به ذکر است که در جریان بمباران کاروان سازمان ملل در شهرک اوروم الکبری که در تصرف کامل گروه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده قرار داد علاوه بر نابودی کامل آن دو راننده کشته شده اند. سازمان ملل بلافاصله انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه و روسیه گرفته اما آنها هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده اند. از سوی دیگر سوالهای بی پاسخی در رابطه با اینکه این کاروان با هماهنگی کدام مقام دولتی رسمی سوریه وارد خاک این کشور شده و اصولا در شهرک تحت سیطره گروه القاعده چه می کرد نیز وجود دارد که سازمان ملل باید در ابتدا به آنها پاسخ منطقی بدهد. شهرک اوروم الکبری مسیر و بارانداز اصلی کاروان های بزرگ تسلیحات و نیروی القاعده اعزامی از مرزهای ترکیه با استان های حلب و ادلب سوریه می باشد که از آنها برای حمله به مواضع نیروهای دولتی سوریه در غرب و جنوب حلب بهره برداری می شود. 

تشکیل کمیته تحقیق درباره بمباران کاروان سازمان ملل در حلب

تشکیل کمیته تحقیق درباره بمباران کاروان سازمان ملل در حلب

(نمونه مهمات کشف شده از کاروان اعزامی عربستان سعودی به شهر حلب که توسط نیروهای روس کشف گردید)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس