کد خبر 635565
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

قائم مقام وزیر راه شهرسازی در امور بین الملل گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال چهار فروند هواپیمای سبک و چهار فروند هواپیمای سنگین وارد کشور می شود.

به گزارش مشرق، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل، در خصوص آخرین وضعیت خرید هواپیما، اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده، نیاز ناوگان هوایی کشور 500 فروند هواپیما است و برهمین اساس برنامه ریزی خریدانجام خواهد گرفت.

وی افزود: قرار است 111 فروندهواپیما از ایرباس، 108 فروند هواپیما از بوئینگ، 20 فروندهواپیما از  ATR  خریداری شود؛ همچنین با MRG ژاپن و امبرائر برزیل مذاکراتی در جریان است اما هنوز بر سر خرید تعداد هواپیمای مشخص توافقی نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: قرارداد ها در مراحل مختلفی ازجمله بررسی ابعاد حقوقی، فناوری و مالی قرار دارند، مهم تر از آن باید قرارداد ها به گونه ای طراحی شود تا مجوز های لازم را از نهاد های ذی ربط داخلی نیز دریافت کند که به سبب بالا بودن حجم این قرارداد ، سعی ما بر این است تا برای دولت هیچگونه تعهدی ایجاد نشود و جلوی تحمیل هزینه های اضافی گرفته و تمامی هزینه ها از محل درآمد خود هواپیما ها تامین می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در خصوص زمان نهایی شدن قراردادهای خرید هواپیما، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، قرارداد با بوئینگ، ایرباس و ATR تا پایان سال نهایی خواهد شد، تا حداقل چند فروند از این هواپیماها به کشور وارد شود که اگر روال عادی قرارداد ها پیش رود تا پایان سال جاری 4 فروند هواپیمای کوچک و 4 فروند هواپیمای بزرگ به کشور وارد می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا قرارداد با شرکت ایرباس بطور کامل نهایی شده است، گفت: قرارداد با این شرکت از نظر فنی و مالی  نهایی شده اما هنوز دو بند آن از نظر حقوقی مشکل دارد.

بسترسازی برای قراردادهای جدید

پیتر هاربیسون مدیر اجرایی کاپا،، علت تاخیر قرارداد های خرید هواپیما را اینگونه عنوان کرد: کاپا مستقیما به این موضوع نمی تواند ورود کند و تمام آنچه که  می توان انجام دهیم، سعی بر ایجاد بستر های مناسب  است.

وی در خصوص بحث تبادل صنعت هوانوردی بین ایران و سایر کشور ها، گفت: نیروی بالقوه خرید هواپیما در این کشور بسیار زیاد است، اما تا حل شدن موانع مالی بسیار دشوار بنظر می رسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    نه آمریکایی هارو راه بدید ایران نه ایرانی ها رو بفرستید آمریکا نمایندگی بوئینگ در یک کشور ثالث آموزش پرسنل هما را برعهده بگیرد
  • کیان ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    وعده و قول تعداد هواپیماها از چه عددی بود که به این عدد رسیده؟ باید ببینیم چند تا در تهران می نشیند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس