رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که آمریکایی‌های قابل اعتماد نیستند، گفت:‌ شرط و شروط آمریکایی‌ها برای صدور مجوز محدود فروش هواپیما به ایران یک‌طرفه است و خیلی به سود کشور نیست.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور نیازمند یک بازسازی اساسی است، اظهار کرد: باید ببینیم رفتار آمریکایی‌ها پس از صدور محدود مجوز فروش هواپیما به ایران چگونه خواهد بود.

وی تصریح کرد: قطعاً نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، معتقدم خیلی با آنها مشکل داریم. ما از هر مرحله‌ای که عبور می‌کنیم آمریکایی‌ها یک مانع برای ایران ایجاد می‌کنند و مشخص نیست این هواپیماها چه زمانی وارد کشور می‌شود.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها در هر مرحله می‌خواهند با اعمال فشار امتیازات جدیدی از ما بگیرند.

وی تصریح کرد: شروط کلی آمریکایی‌ها برای صدور مجوز اوفک به این معناست که هر زمان و هر موقعی که آمریکایی‌ها بخواهند می‌توانند هواپیماها را پس بگیرند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: این شرط و شروط یکطرفه است و خیلی به سود کشور نیست.

رضایی پیش‌تر با بیان این‌که صدور مجوز اوفک به معنای ورود هواپیما به ایران نیست گفته بود: آمریکایی‌هایی به گونه‌ای بحث خرید هواپیما را طراحی کرده‌اند که در هر مرحله از ما امتیاز می‌گیرند.

وی افزود: قرارداد خرید هواپیما خیلی پیچیده است و هنوز شفافیت کامل را ندارد، ضمن این‌که مجوزی صادر شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به معنای این نیست که منجر به عقد قرارداد شده و ما شاهد ورود این هواپیماها باشیم.

وی با بیان این‌که بحث خرید هواپیما و ورود آن به ایران چند لایه است، تصریح کرد: خرید هواپیما مراحل مختلفی دارد و آمریکایی‌ها آنرا به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در هر مرحله‌ای می‌خواهند یک سری امتیازات را از ما بگیرند و یک سری فشارها را بر ما تحمیل کنند.

به گفته وی، صدور مجوز اوفک پله‌ای است که ما فعلا یک سری شرط و شروط را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌دانیم در مراحل بعدی چه اتفاقی در خصوص خرید هواپیما روی می‌دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    هر وقت خواستند پس بگیرند ما هم پس نمیدهیم
  • هموطن ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    به نظر من نصف این پولی رو که به آمریکاییها میدن بدن خرج صنعت هوافضا و تولید دانش هواپیما سازی و جذب نخبه کنند بهتره. بالاخره بعد یه برنامه بیست ساله ما هم به این صنعت استراتژیک دست پیدا می کنیم
  • هومن ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    به نظرم باید برای پروازهای کوتاه وداخلی سریعا سوخو 100 بخریم به تعداد 100 فروند زیرا این هواپیما امتحان خود را خوب پس داده است وایرلاین اینترجت مکزیک ایزی جت ایرلند و یکی از ایرلاینهای تایلندی و اندونزی و ایر فلوت روسیه مشتری این هواپیما هستند و 90 درصد قطعاتش هم غربی است و در روسیه مونتاژ میشود و روسیه به ما پیشنهاد فروش آن را به ایران داده است چرا مسئولان سازمان هوایی کشور دست دست می کنند شاید آمریکا تا 100 سال آینده بویینگ به ما نداد تکلیف ما چیست نباید منتظر کارشکنی و گربه رقصانی آمریکا بود هواپیمای سوخو 100 امتحان خود را خوب پس داده و جا افتاده است و رقیبی برای ایرباس 320 و بویینگ 737 است از من گفتن بود خودتان می دانید ناوگان هوایی کشور بشدت فرسوده است و باید تمامی هواپیما های ایران سریعا از رده خارج شوند تا فاجعه ای رخ ندهد به نظرم ما باید دنبال خرید سوخو 100 و امبرائر 190 برزیل باشیم این دو نوع هواپیما بسیار مناسب برای پروازهای داخلی ایران است از من گفتن بود .
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    تنشون میخاره این این یانکی ها
  • حسین ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    اگر خرید هست باید قطعی و بی قید و شرط باشه وگرنه وقتی هواپیما به خارج از کشور پرواز می‌کنه می‌تونند توقیفش کنند
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    بنشینید تا آفتاب برجام بتابد. خخخخخخخخخخخخخخخ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس