کد خبر 633368
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

همزمان با اعلام مسکو مبنی بر اینکه آمریکا در جداسازی تروریست‌ها از آنچه معارضان میانه‌رو می‌نامند، شکست خورد، آمریکا سرانجام یک گروه را در لیست سیاه قرار داد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا در وبسایت خود اعلام کرد که گروه جندالاقصی در سوریه را در لیست سیاه (OFAC) قرار داده‌ است.
 
اتباع و شرکت‌های آمریکایی و ساکنان دائمی در این کشور نمی‌توانند، با گروهها یا طرف‌هایی که در لیست «دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» (OFAC) قرار می‌گیرند، تعامل کنند.
 
جندالاقصی گروهکی از دهها گروه مسلح فعال در جنگ سوریه است که سابقا نام «سرایا القدس» داشت و «ابو عبدالعزیز القطری» آن را به عنوان یکی از شاخه‌های جبهة النصره تاسیس کرد.
 
این گروهک بعد از آن به دلیل اختلافات با النصره و دشمنی النصره (شاخه القاعده در سوریه) با داعش، از النصره جدا شد.
 
این گروهک بخشی از ائتلاف موسوم به «مهاجران و انصار» است و در ابتدای سال 2014 گزارش‌های خبری نشان میداد که بیشتر اعضایش عرب‌های غیرسوری (مهاجران) هستند اما در اواخر سال 2014 بیشتر اعضای آن از افراد مسلح سوری شدند که از دیگر گروههای جدا شده بودند.
 
این خبر در زمانی اعلام شد که آتش‌بس در سوریه به پایان رسید و مسکو اعلام کرد که آمریکا در جداسازی آنچه گروههای معارض میانه‌رو نامیده می‌شوند از گروههای تروریستی ناکام ماند.
 
قرار بود آمریکا و روسیه بر سر جداسازی گروههای تروریستی از معارض در سوریه به توافق برسند، سپس بالاتفاق علیه تروریست‌ها عملیات هوایی اجرا کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    امریکا اول باید خودشو واردلیست سیاهش کنه. هرجا تروریست حضور داره ،ردپای امریکا روهم میشه پیدا کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس