کد خبر 633562
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

جابری انصاری گفت: ادامه بحران سوریه، فرسایش و تضعیف توانمندی‌ها و امکانات این کشور از اولویت‌های سیاست‌های رژیم صهیونیستی است.

 به گزارش مشرق، «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه اظهار داشت: ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی خود را بزرگترین برنده بحرانی می‌داند که در حال حاضر سوریه را در بر گرفته است و ادامه این بحران، فرسایش و تضعیف توانمندی‌ها و امکانات این کشور از اولویت‌های سیاست‌های رژیم صهیونیستی است و این رژیم از پنج سال و نیم پیش همچنان از این بحران سوء‌استفاده می‌کند و شکی نیست که همچنان به این سیاست خود ادامه خواهد داد.

جابری انصاری تصریح کرد: بهترین و موثرترین و سودمندترین واکنش به این سیاست‌های صهیونیستی، تلاش جدی و مستمر برای دستیابی به راهی برای حل سیاسی بحران سوریه در اسرع وقت است که مسئولیت اساسی تمام قدرت‌ها، جنبش‌ها و کشورهای بازیگری است که خود را علاقه‌مند به پیگیری وضعیت موجود کشورهای اسلامی و جهان اسلام می‌دانند و  تمام طرف‌هایی که مسئله محوری و اساسی امت اسلامی را مسئله فلسطین قلمداد می‌کنند.

وی درباره دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه و احتمال تشدید اوضاع پس از شکست آتش بس در سوریه اظهار داشت از همان روز اول ما اعلام کردیم که این بحران راه حل نظامی ندارد و تنها راهی که به این بحران پایان می‌دهد، گفت‌‌وگو میان تمام طرف‌های موثر در جنگ سوریه است و هر طرح سیاسی که با استقبال مقامات سوری روبرو شود، قطعا چنین طرحی با استقبال و تایید دولت ایران هم روبرو خواهد شد.

جابری انصاری افزود جمهوری اسلامی ایران با هر عملیات نظامی یکجانبه‌ علیه تروریست‌ها بدون هماهنگی با دولت سوریه مخالف است، زیرا چنین اقدامی پیامدهای ناگواری دارد.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورما درباره دلایل شکست آتش بس در سوریه گفت: معتقدم که علت اساسی بسیاری از مشکلاتی که کشورهای منطقه از آن رنج می‌برند، به خاطر سیاست‌های اشتباه برخی بازیگران منطقه‌ای و بین المللی است.

جابری انصاری تصریح کرد آتش بس از هفته گذشته یک آزمون جدی برای آمریکا به عنوان یکی از طرف‌هایی که برای برقراری آن اقدام کرد، بود و ما معتقدیم ادامه این توافق باید متکی به شفافیت و صداقت در سیاست آمریکا برای مقابله با گروه‌های تروریستی باشد و بدون این نیت‌های صادق امکان دستیابی به آتش بس نهایی وجود ندارد.

وی درباره حمله  اخیر جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای ارتش سوریه در دیرالزو که ده‌ها کشته به جا گذاشت،‌افزود آنچه در دیرالزور رخ داد، علامت‌های سئوال واقعی درباره نیت‌ها و مقاصد آمریکا در زمینه پایان جنگ در سوریه قرار می‌دهد.

جابری انصاری اظهار داشت این‌که حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه با یورش داعشی‌ها(به مواضع ارتش) همزمان باشد، نمی‌تواند یک مسئله تصادفی باشد و این مسئله بر حمایت برخی طرف‌ها از گروه‌های تروریستی تصریح می‌کند.

وی تصریح کرد اگر این شیوه (ادامه حمایت‌های آمریکا و برخی طرف‌ها از تروریست‌ها) ادامه یابد،‌معتقدیم در سایه ادامه این حمایت‌ها امکان برقراری آتش بس وجود نخواهد داشت.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز عقیده کرد که حل بحران سوریه در صورت توجه به این مسائل اساسی پیچیده نخواهد بود که شامل: جدی بودن در زمینه مبارزه با تروریسم، اجازه دادن به ملت سوریه برای تعیین سرنوشت خود و آینده‌اش و نگاه یکپارچه و فراگیر و کامل به مسائل انسانی و دست برداشتن از معیارهای دوگانه و ابتکار تمام طرف‌های ذیربط برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگو میان سوری‌ها است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس