معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مراسم سالروز شهادت سردار همدانی با فعالیت جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجید فروتن یک‌شنبه 28 شهریورماه در کمیته فرهنگی هنری ستاد برگزاری نخستین سالگرد سردار شهید حاج حسین همدانی، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید اظهار کرد: ستاد برپایی سالگرد شهادت شهید حاج حسین همدانی با معرفی 6 کمیته تشکیل شد که یکی از آنها کمیته فرهنگی هنری است.
برگزاری جشنواره‌های مختلف در سالروز شهادت سردار همدانی
وی افزود: مسئولیت کمیته حوزه فرهنگ و هنر اداره‌کل ارشاد همدان و دبیر کمیته بسیج هنرمندان هستند و دستگاه‌های آموزشی و هنری و فرهنگی زیرمجموعه‌های این کمیته هستند.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه زمان برپایی این مراسم 15 مهرماه است، گفت: همزمان با دیگر نقاط کشور در این تاریخ مراسم و برنامه‌هایی برای نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام برگزار می‌شود.

فروتن تبیین کرد: وظایفی که برای کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت سالگرد شهید همدانی درنظر گرفته شده شامل استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، جراید، مطبوعات، حتی فضای مجازی در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم این روز و معرفی شخصیت شهید همدانی است.

وی افزود: ویژه‌نامه‌ای به مناسبت این روز توسط یکی از مطبوعات استان در حال تدوین است که در طی برنامه‌ها توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته دفاع مقدس تشریح کرد: روایتگری در مدارس در روز اول مهر از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش با همین مناسبت است همچنین زنگ مدرسه‌ در روز اول مهرماه به نام سردار همدانی نواخته خواهد شد.

وی بیان کرد: پیشنهاد نامگذاری 19 مدرسه در سطح منطقه‌ای و استانی به نام سردار شهید، دیگر اقدام فرهنگی در جهت پاسداشت نام و خاطره شهید همدانی است.

این مقام مسئول از نامگذاری بلواری به نام سردار همدانی طی سال گذشته یاد کرد و ادامه داد:  پیشنهاد شده فرودگاه همدان هم به نام این شهید والامقام نامگذاری شود که در شورای فرودگاه‌های کشور در دست بررسی است.

900 اثر به جشنواره حبیب حرم ارسال شده است

فروتن با بیان اینکه فراخوان جشنواره شعر حبیب حرم از سه ماه قبل آغاز شده است، گفت: 12 مهرماه آئین اختتامیه این جشنواره که در سطح ملی  فراخوان شده بود، برگزار می‌شود و به 10 اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی تشریح کرد: بیش از 900 اثر از 250 شاعر به دبیرخانه جشنواره حبیب حرم ارسال شده که به داوری کشوری با حضور بزرگان شعر و ادبیات واگذار شده است و آثار منتخب به مرحله دوم داوری  وارد شده و 10 نفر موفق به کسب امتیاز و جایزه خواهند شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: هفتم مهرماه جشنواره‌ تجسمی هم به مناسبت هفته دفاع مقدس و یادبود سردار همدانی در کبودراهنگ برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس مراسم تشییع سردار همدانی برگزار می‌شود

وی به برگزاری نمایشگاه عکس تشییع شهید همدانی اشاره و بیان کرد: روز 15 مهرماه که مراسم اصلی سالروز برپا می‌شود، عصر شعری با محوریت فرهنگ شهادت و ایثار برگزار خواهد شد.

فروتن افزود: برنامه اصلی روز 15 مهر با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در حسینیه امام(ره) برپا خواهد بود.

وی ادامه داد: خاطره‌گویی، استفاده از ظرفیت محرم و هیئات مذهبی نیز در سرفصل برنامه‌های این روز قرار دارد و باتوجه به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس تلاش شده از ظرفیت مدارس برای تبیین موقعیت مدافعین حرم نیز استفاده شود.  

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: برنامه‌های این مراسم مختص شهر و استان همدان نیست بلکه تهران و قزوین و برخی دیگر از شهرهای کشور نیز برنامه‌هایی به این مناسبت خواهند داشت.

کتاب خاطرات سردار همدانی چاپ خواهد شد

وی در ادامه به تألیف و تحریر  کتابی با عنوان خاطرات سردار همدانی توسط سردارحمید حسام اشاره و عنوان کرد: کتاب مذکور تا مراسم یادبود سردار آماده نمی‌شود اما در این مراسم رونمایی کتاب دیگری در دستور کار است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه کاریکاتور و طراحی توسط حوزه هنری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز اسناد و کتابخانه‌های غرب کشور ثبت آثاری که به نام سردار تهیه می‌شود را در برنامه دارد و اهدای عکس‌های دیده نشده از سردار شهید حاج حسین همدانی را هم به نمایشگاه یا دستگاه‌های متقاضی تقبل کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس