سردار شهید حاج حسین همدانی

رضا رسولی، نویسنده با ذکر خاطره‌ای از سردار شهید حسین همدانی گفت: ایشان معتقد بود باید با محصولات فرهنگی به جنگ با وهابیت برویم. ما داغدار نبودن این شهید بزرگوار هستیم

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رضا رسولی، نویسنده و دبیر جشنواره ادبیات داستانی بسیج خاطره ای را از سردار شهید حسین همدانی نقل می کند که این خاطره در ذیل آمده است:

16 مهر ماه سال گذشته، در اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج که بنده دبیری آن را به عهده داشتم  میزبان شهید همدانی بودیم؛ ایشان به عنوان یکی از مجاهدان حوزه جهاد و دفاع آمدند تا در خصوص این مسائل صحبت کنند.

البته ایشان با کتاب، ادبیات و حوزه نشر قرابت داشتند و خاطرات‌شان در کتاب هایی منتشر شده بود، اما آنچه که می خواهم به صورت ویژه عرض کنم حضور ایشان در این برنامه بود.

سردار، علیرغم تراکم کاری شان باز هم در برنامه ما حاضر شدند، طبیعتا به عنوان یک فرمانده نظامی همه فکر می کردند ایشان در مورد مسائل نظامی و دفاعی صحبت کنند اما موضوعی که ایشان به آن توجه کردند بحث  مبارزه فرهنگی با جریان های انحرافی، سلفی و تکفیری بود.

ایشان گفتند ما به جنگ و دفاع فرهنگی نیاز داریم، این دفاع فرهنگی ما است که می تواند این جریان های منحرف فکری به مسلمانان و جوامع رسوخ پیدا نکند؛ نیاز داریم با محصولات فرهنگی با وهابیت و جریان های تندرو مقابله کنیم.

این سردار رشید سپاه اسلام که عملکرد نظامی ایشان زبانزد است گفتند دربرخی مناطق  سوریه نمایشگاه کتابی را به مدت یک هفته برگزار کردیم، چند روز زودتر از اتمام نمایشگاه، کتاب ها تمام شد و با وجود وضعیت جنگی سوریه خیلی خوب از کتاب ها استقبال کرده بودند.

ایشان دقیقا 16 مهرماه به شهادت رسیدند، همان روزی که سالگرد میزبانی ما از ایشان در اختتامیه این برنامه بود؛ رفتن ایشان حتی جامعه فرهنگی را نیز داغدار کرد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس