همزمان با اولین روز ماه محرم نخستین جشنواره ملی شعر و عکس «حبیب» با محوریت معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی شهید سرلشکر پاسدار «حسین همدانی» در شهر همدان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رئیس سازمان بسیج هنرمندان از برگزاری جشنواره ملی شعر و عکس «حبیب» با محوریت ابعاد شخصیتی شهید همدانی خبر داد و گفت: این فراخوان ملی بود اما هنرمندانی از کشورهای دیگر که شهید همدانی را می‌شناختند، آثاری به دبیرخانه فرستادند.

همزمان با اولین روز ماه محرم نخستین جشنواره ملی شعر و عکس «حبیب» با محوریت معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی شهید سرلشکر پاسدار «حسین همدانی» در شهر همدان برگزار می‌شود.
 
غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در این باره اظهار داشت: با توجه به نقش الگویی شهید همدانی بر آن شدیم که ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار را در قالب هنر معرفی کنیم تا به این وسیله زمینه‌ای هم برای ادای دین جامعه هنرمندان نسبت به این شخصیت بزرگوار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.
 
وی با برشمردن دلایل برگزاری این جشنواره بیان داشت: از سوی دیگر با این اقدامات توجه به چهره‌های شاخص نقش الگویی ابعاد گوناگون شخصیتی ایشان را نمایان خواهد کرد و موجب معطوف شدن قلمرو نگاه جامعه به بزرگوارانی همچون شهید همدانی خواهد شد.
 
منتظری یادآور شد: همچنین این جشنواره خود بهانه‌ای شد تا به خدمات ارزشمندی که شهید همدانی درحوزه فرهنگ و ادب و هنر در طول خدمت خود انجام داده‌اند، پرداخته شود.
 
منتظری در پایان خبر داد: بنا داریم مجموعه آثار مکتوب مربوط به شهید حسین همدانی را پس از جشنواره در قالب یک کتاب به چاپ برسانیم تا میراث فکری مرتبط با ایشان به ثبت برسد. همچنین در زمینه عکس هم پس از انتخاب آثار برتر قرار است در قالب نمایشگاه‌هایی در سراسر کشور آنها را در معرض بازدید مردم قرار دهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس