کد خبر 632801
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹

قائم مقام وزیر خارجه ایران در دیدار معاون وزیر خارجه ارمنستان با اعلام آمادگی تهران برای گسترش همکاری ها با ایروان در زمینه های انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، ابراز امیدواری کرد اختلافات موجود منطقه ای از طریق گفتگو هر چه زودتر حل و فصل شود.

به گزارش مشرق، شاوارش کوچاریان معاون وزارت خارجه ارمنستان در جریان سفر به تهران، امروز (یکشنبه) با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
در این ملاقات مرتضی سرمدی ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور، گفت: ایران در امتداد سیاست اصولی همکاری نزدیک و دوستانه با همسایگان خود، آمادگی کامل دارد تا روابط و همکاری های خود را با ارمنستان در زمینه های انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، صنعت و تجارت گسترش دهد.
 
وی برقراری صلح و ثبات در منطقه را برای تمام کشورهای منطقه مهم و سودمند معرفی و ابراز امیدواری کرد: اختلافات موجود منطقه ای با توسل به گفتگو و شیوه های دیگر مسالمت آمیز هر چه زودتر حل و فصل شود.  
 
شاوارش کوچاریان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سیاست های دوستانه ایران، از گسترش روابط با ایران در زمینه های مختلف استقبال کرد و گفت: امید است با تعامل و همکاری نزدیکتر بتوانیم روابط دوجانبه را در زمینه های مختلف به سطح مناسبی برسانیم.
 
معاون وزارت خارجه ارمنستان در پایان خاطرنشان کرد: سیاست های بلند مدت کشورش با تغییر دولت ها عوض نشده و ارمنستان همچنان به دنبال اجرایی کردن توافقات قبلی و رسیدن به توافقات جدید با ایران برای گسترش هر چه بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس