کد خبر 632409
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بامداد یکشنبه برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله جنگنده‌های کشورش به مواضع ارتش سوریه را «اقدام انحرافی» خواند.

به گزارش مشرق، سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد بامداد یکشنبه نشست شورای امنیت برای بررسی حمله جنگنده‌های کشورش به مواضع ارتش سوریه را «اقدام انجرافی» خواند. 

دولت روسیه بعد از حمله چهار جنگنده آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه دیرالزور که به پیشروی داعش در این منطقه منجر شد، خواستار نشست فوری شورای امنیت شد.

پاور گفت: «این نشست امشب برای چه برگزار شده است؟ (برگزاری این نشست) برای منحرف کردن اذهان از وقایع میدانی است. اگر آنچه در عرصه میدانی اتفاق می‌افتد خوشایند نباشد، به اقدام انحرافی روی آورده می‌شود.»

دیپلمات آمریکایی در ادامه از دولت روسیه خواست با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نشست فوری برگزار کند و آنها را به پایبندی به توافق آتش‌بس دعوت کند.»

پاور این اظهارات را در حالی مطرح کرد که مقام‌های روسیه می‌گویند شواهد متعددی نشان می‌دهند حمله روز شنبه آمریکا با تعمد انجام شده است. 

ویتالی چورکین، همتای روسی پاور در اظهاراتی تقریباً همزمان با دیپلمات آمریکایی گفت زمان وقوع و سایر جنبه‌های حمله آمریکا باعث تقویت احتمال عمدی بودن آن می‌شود.

وی گفت: «بسیار مشکوک است که چرا آمریکا این حمله هوایی را در این مقطع خاص زمانی انجام داد؟»

چورکین همچنین این سوال را مطرح کرد که چه اتفاقی رخ داده که دولت آمریکا اکنون به فکر کمک به ارتش سوریه برای دفاع از «دیرالزور» افتاده در حالی که آنها هنگام پیشروی داعش به سمت شهر «پالمیرا» تنها حرکات تروریست‌ها را نظاره کردند و هیچ اقدامی برای مقابله با آن انجام ندادند. 

پیش از اظهارات چورکین، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم اظهارات مشابهی مطرح کرده و گفته بود مسکو به این «جمع‌بندی هولناک» رسیده که واشنگتن با داعش همدست است. 

پاور گفت: «چیزی که روسیه امشب دارد ادعا می‌کند این است که آمریکا دارد به نحوی مبارزه با داعش را تضعیف می‌کند. سخنگوی (وزارت خارجه) روسیه حتی گفت که آمریکا ممکن است در این حمله (داعش) همدست باشد...مگر ما داریم بازی می‌کنیم؟»

همزمان با حملات هوایی آمریکا، گروه تروریستی داعش توانست در همان منطقه محل وقوع حملات پیشروی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس