کد خبر 632119
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

منابع مصری از بازگشایی گذرگاه رفح برای بازگشت حجاج فلسطینی خبر دادند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری فلسطین الیوم، اداره گذرگاه ها و مرزهای نوار غزه اعلام کرد که مسئولان مصری از بازگشایی گذرگاه مرزی رفح برای بازگشت حجاج فلسطینی از روز شنبه خبر دادند.

این اداره همچنین گزارش داد که طرف مصری اعلام کرده که به محض ورود حجاج فلسطینی این گذرگاه باز خواهد شد.

براساس این گزارش، مسئولان مصری قصد دارند که از روز چهارشنبه هفته جاری 21 سپتامبر (31 شهریور) تا روز جمعه سپتامبر (2 مهر) گذرگاه رفح را برای ورود سه گروه از حجاج فلسطینی بازگشایی کنند.

گذرگاه رفح در ابتدای موسم حج به مدت چهار روز تنها برای خروج حجاج فلسطینی باز گشایی شد.

مصر از سه سال قبل و با روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی در تبعیت از رژیم صهیونیستی این گذرگاه را به روی فلسطینیان بسته است.

مرز مصر مهم ترین دسترسی فلسطینیان ساکن غزه به جهان خارج است، اما به دلیل بسته بودن آن شمار زیادی از فلسطینیان این منطقه ماهها است که منتظر اجازه ورود و خروج هستند.

در سال 2015، مرز رفح به مدت 344 روز بسته بود.

این گذرگاه نیز هر از چند گاهی به روی فلسطینیانی که برای مداوا و یا تحصیل و یا فعالیت های تجاری قصد خروج از غزه را دارند از طرف مصر باز می شود.

محاصره ده ساله رژیم صهیونیستی علیه غزه که بیش از 1 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد، بر وخامت وضع معیشت فلسطینیان ساکن این شهر افزوده است.

ویرانی ناشی از سه حمله رژیم صهیونیستی طی شش سال گذشته و روند کند بازسازی این منطقه به دلیل محاصره غزه، باعث شد که سازمان ملل در ماه سپتامبر (شهریور) گذشته درباره غیرقابل سکونت شدن غزه تا سال 2020 هشدار دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس