معاون دبیرکل اتحادیه عرب اقدام نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن سه فلسطینی در شهر الخلیل و یک تبعه اردنی در شهر قدس را به‌منزله «اعدام میدانی» دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، سعید ابوعلی ضمن محکوم کردن اقدام نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن سه فلسطینی در شهر الخلیل و یک تبعه اردنی در شهر قدس اشغالی، از شورای امنیت خواست تا جلوی این تجاوزات رژیم صهیونیستی را بگیرد.

ابوعلی در اظهاراتی تأکید کرد: جامعه جهانی و مؤسسات مربوطه آن از جمله شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای پایان فوری و نهایی اعدام‌های میدانی فلسطینیان و اقدامات و تجاوزاتی که نقض قوانین بین المللی است، عمل کنند.

وی افزود: این تجاوزات سازماندهی شده، اعدام‌های میدانی، قتل عمد و استمرار تروریسم، پاسخی حقیقی و روشن به هر گونه طرح ابتکاری بین المللی برای برون‌رفت از رکود سیاسی است.

وی تصریح کرد که ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل و استمرار جنایت‌های وحشیانه و قتل فلسطینیان تأکیدی بر این است که رژیم صهیونیستی برای تداوم سیاست تشدید تجاوزات علیه فلسطینیان مصمم است.

نظامیان صهیونیست روز گذشته در ادامه جنایت‌های خود علیه فلسطینیان یک نوجوان 16ساله به‌نام محمد الرجبی را در منطقه تل ارمیده در الخلیل به شهادت رساندند که با شهادت وی شمار شهدای روز گذشته به چهار نفر رسید.

صهیونیست‌ها مدعی شدند که الرجبی قصد حمله با سلاح سرد به‌سمت گذرگاه جلبرت در تل ارمیده را داشت.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته همچنین به‌سمت یک خودرو در ورودی شهرک کریات اربع واقع در الخلیل تیراندازی کردند که باعث شد دو سرنشین آن اعم از یک زن و یک مرد به‌نام‌های فارس موسی محمد خضور (18ساله) از بنی‌نعیم و نامزد وی رغد عبدالله عبدالله خضور (18ساله) به شهادت رسیدند.

همچنین یک جوان 28ساله تبعه اردن نیز در نزدیکی باب العامود واقع در شهر قدس اشغالی از سوی نیروهای پلیس رژیم اشغالگر هدف تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید.

شاهدان عینی گفتند که نظامیان صهیونیست هشت گلوله به‌سمت این جوان تیراندازی کردند و او را در حالی که زخمش خونریزی می‌کرد در خیابان رها کردند و مانع رسیدن خودروهای امداد به مکان حادثه شدند.

این اقدامات صهیونیست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نخستین سالروز انتفاضه قدس نزدیک شده است و طی این انتفاضه تاکنون 244 نفر شهید شده‌اند.

سرزمین فلسطین از اوایل اکتبر سال گذشته تاکنون شاهد آغاز انتفاضه قدس و درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس با اتخاذ تصمیمات و اقدامات مختلف تلاش کرده است جلوی انتفاضه قدس و موج عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین را بگیرد، اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامیده است و این انتفاضه همچنان ادامه دارد و خواب راحت را از چشمان مقامات صهیونیست گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پند ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    کی حکومت وحشی ها تموم میشه پس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس