سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه بطور عمدی غیرنظامیان را هدف قرار می‌داد.

به گزارش مشرق، در حالی که دو سال از آغاز عملیات «صخره سخت» توسط رژیم صهیونیستی و نبرد با نوار غزه می‌گذرد، اما اکنون سازمان عفو بین‌الملل طی گزارشی از عدم پذیرفتن مسئولیت جنایت‌هایی که طی این حمله اتفاق افتاد گلایه می‌کند.

در گزارش جدیدی که درباره تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه منتشر شده، این گروه جهانی حقوق بشری می‌گوید مصونیتی که ناقضان در این عملیات از آن بهره بردند، غیرقابل دفاع است.

به نوشته وبگاه «میدل‌ایست مانیتور» در این گزارش ضمن تشریح نقوص تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی تا امروز، به حملاتی که آشکارا غیرنظامیان را هدف قرار داده نیز اشاره شد.

عفو بین‌الملل با «بی‌امان» توصیف کردن یورش به غیرنظامیان در گذرگاه رفح در اول آگوست سال 2014، اذعان می‌کند اسرائیل 1462 غیرنظامی فلسطینی را که 551 تن از آنها کودک بودند، به شهادت رساند. این در حالی است که راکت‌های گروه‌های مقاومت فقط 6 اسرائیلی را کشته است.

در گزارش این سازمان تاکید شده حملات رژیم صهیونیستی باعث تخریب کامل مدارس، تاسیسات پزشکی، شبکه‌های آب و فاضلاب، مزارع و ادارات و همچنین نابودی 18هزار خانه در نوار غزه شد.

عفو بین‌الملل توضیح می‌دهد فرایند تحقیقات ارتش اسرائیل از شفافیت، تاثیرگذاری و استقلال برخوردار نبوده و تصریح می‌کند که از آن زمان تا کنون فقط سه سرباز صهیونیست به غارت اموال فلسطینیان و ایجاد مانع برسر تحقیقات متهم شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس