نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که طرح های منطقه‌ای و فرامنطقه ای سعی در نابود کردن مساله فلسطین و حذف آن دارند و در این راه تلاش می کنند به توهمات و سراب سازش دامن بزنند و ملت فلسطین را وارد مسیر مذاکرات بیهوده سازش کنند اما این تلاش ها نتیجه ای در بر نخواهد داشت و در تحقق هدف احیای پروژه سازش شکست خواهد خورد.

به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سخنرانی خود در همایش "قدس و مسجد الاقصی" که به همت جنبش حماس در شهر غزه برگزار شد، خاطرنشان کرد، طرف های منطقه ای و بین المللی هر چقدر هم طرح ها و نشست های جدیدی در راستای احیای جسم مرده مذاکرات سازش برگزار کنند، نمی توانند روح تازه ای در این جسد مرده بدمند و باعث احیای این مذاکرات شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی افزود: ما می توانیم این توهم سیاسی را که در تفکر برخی ها ریشه دوانده است، از بین ببریم. این طرح ها که سعی در نقض حقوق و مقدسات و اصول ملی فلسطینیان و نادیده گرفتن کشتارها و درد و رنج ملت فلسطین دارد، تصویب نخواهد شد و هیچ انسان آزاده و شریفی آنها را قبول نمی کند.

هنیه به نمایندگی از تمامی گروه های مقاومت فلسطین اعلام کرد که این جریان همچنان در خط مقدم تلاش برای لغو این طرح ها قرار خواهد داشت؛ هر چند که این طرح ها هم مانند توافقنامه اسلو، عوامل شکست شان را در درون خودشان دارا هستند.

این رهبر برجسته فلسطینی در برابر فعالیت های سازمان یافته و هدفمند برای مهار انتفاضه و مقاومت و نیز جلوگیری از شکل گیری آگاهی و بیداری در میان نسل کنونی فلسطینیان که با اخلاص و صداقت و احساس مسئولیت فعالیت می کنند، خواستار اتخاذ اقدامات فوق العاده و نشان دادن جسارت و عزم و اراده برای رفع تمامی موانع پیش روی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قدس و مسجد الاقصی اشاره و خاطرنشان کرد: غزه با وجود دوری و فاصله جغرافیایی از قدس و مشکلات ناشی از محاصره، تبعات جنگ ها و تجاوزگری های رژیم صهیونیستی و موانع موجود، هرگز قدس و فلسطین را از یاد نخواهد بود و از حمایت های خود از مسجد مبارک الاقصی و مقدسات دست نخواهد کشید.

هنیه تصریح کرد که غزه با وجود توطئه ها و همدستی ها برای ضربه زدن به آن، استوار و قوی و ثابت قدم خواهد ماند و ابزاری برای اعتلای پروژه آزاد سازی و رهایی و تحقق حق بازگشت آوارگان به سراسر فلسطین خواهد بود. وی افزود: ما نه نسبت به غزه ترس و نگرانی داریم و نه از آن می ترسیم؛ چرا که غزه سر تسلیم فرود نخواهد آورد و در برابر تلاش ها برای به شکست کشاندن و همراه کردن آن با برخی طرح ها ایستادگی خواهد کرد و فراتر از تمامی تلاش ها و توطئه ها باقی خواهد ماند و کسانی هم که سعی در ایجاد نگرانی نسبت به این منطقه را دارند و مدعی هستند که غزه سعی در تشکیل "امیرنشین" یا کشور کوچک به جای کشور فلسطین را دارد، اشتباه می کنند و این سرابی بیش نیست.

اسماعیل هنیه در پایان سخنان خود از مراجع مصری خواست که زمینه بازگشایی دائمی گذرگاه رفح و فعالیت 24 ساعته آن را فراهم کنند تا به بهبود وضعیت فاجعه بار و غیر انسانی ملت فلسطین در غزه کمک کنند. وی بار دیگر هر گونه ارتباط جنبش حماس با حادثه ترور هشام برکات دادستان کل مصر یا هر گونه عملیات دیگری که به مصر و امنیت آن ضربه بزند، را رد کرد.

هنیه تاکید کرد: ما هر اقدامی را که لازم بود، برای حمایت از امنیت مرزها و امنیت مشترک با مصر انجام داده ایم و این مساله ناشی از احساس مسئولیتمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس