کد خبر 586644
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز چهارشنبه از مصر خواست که گذرگاه زمینی رفح را در ماه مبارک رمضان به علت ثبت 28 هزار مورد درخواست، بازگشایی کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، دولت حماس در غزه با صدور بیانیه ای گشایش چهار روزه گذرگاه رفح و تردد بیش از 3 هزار نفر را اقدامی مثبت و شایان تقدیر دانست و اعلام کرد که این اقدام در کاستن از درد و رنج انسانی شهروندان غزه سهیم بود.

حماس از مسئولان مصری بازگشایی مجد گذرگاه رفح به منظور خروج هزاران نفر که نیاز مبرم به مداوا دارند را خواستار شد.

مسئولان مصری از ابتدای سال جاری حدود 10 روز گذرگاه رفح که از سال 2013 به روی شهروندان غزه بسته است را بازگشایی کردند.

مقامات مصری در ساعات پایانی یکشنبه گذشته گذرگاه زمینی رفح را به دلایل نامعلومی بستند.
گذرگاه رفح که از چهارشنبه گذشته به مدت 4 روز و به مناسبت ماه مبارک رمضان باز شده بود با یک روز تمدید شب گذشته بار دیگر بعد از عبور 4 هزار و 274 مسافر از هر دو طرف ، بسته شد.

در اولین روز بازگشایی گذرگاه رفح 499 مسافر فلسطینی از هر دو طرف مرز عبور کردند و روز پنجشنبه این تعداد به یک هزارو 136 تن رسید .

علاوه بر ورود و خروج مسافران فلسطینی به مصر یا غزه مقامات مصری همچنین اجازه عبور مصالح ساختمانی و محموله های کمک رسانی به غزه را صادر کردند.

در مدت 4 روز بازگشایی گذرگاه رفح یکصد و 11 کامیون کمک رسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح وارد این منطقه شد.

نوار غزه 10 سال است که از طرف دریا ، زمینی و هوایی تحت محاصره اشغالگران صهیونیست قرار دارد و تنها معبر ارتباطی با جهان خارج گذرگاه رفح در مرز با مصر است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس