یک عضو تیم مذاکره کننده انصارلله یمن از بررسی طرح آتش بس پیشنهادی امریکا توسط این گروه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این عضو مذاکره کننده پنج شنبه گفت: یکی از مسوولان امریکایی در نشست عمان طرحی برای آتش بس جامع در یمن ارایه داده است.
 
وی افزود: هیات مذاکره کننده جمعه به صنعا بازمی گردند تا طرح پیشنهادی توماس شانون معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاسی را که در گفت وگو های مسقط ارایه شده ؛با مقامات انصار لله در میان بگذارند.
 
شانون در هفته جاری برای پایان دادن به جنگ جاری در یمن با گروه نمایندگی انصارلله و تعدادی از مسوولان حزب صالح و یک میانجی عمانی در مسقط دیدار و گفت وگو کرده بود .
رویترز افزود: مقامات امریکایی واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده اند.
 
عضو تیم مذاکره کننده انصار الله درباره جزییات طرح پیشنهادی شانون توضیحی ارائه نداد .
جان کری 25 اگوست (ماه گذشته میلادی) در عربستان گفته بود که در مذاکراتش با کشورهای حوزه خلیج فارس و سازمان ملل برای طرح از سرگیری مذاکرات حل بحران یمن با هدف تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیده است.
 
منبع انصارالله همچنین اضافه کرد عربستان به گروه مذاکره کننده انصار لله اجازه داده با یک هواپیمای سازمان ملل به یمن باز گردند.
 
جمعی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان از حدود یکسال و نیم پیش حمله نظامی را با هدف بازگرداندن دولت مستعفی منصور هادی بر سر قدرت درصنعا به یمن کشور آغاز و درهمین راستا برفراز یمن منطقه پرواز ممنوع اعلام کردند .
 
دور قبلی گفت وگو های حل بحران یمن با حضور نماینده سازمان ملل در این بحران و گروه انصارلله و هیات ریاض در کویت بی نتیجه به پایان رسید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس