کد خبر 632573
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیات یمن در مذاکرات بین المللی گفت: ما به طور رسمی هیچ گونه طرح آتش بس یا صلح آمریکایی دریافت نکرده ایم وآمریکا به دلیل داشتن نقش اصلی در جنگ علیه یمن٬ نمی تواند نقش میانجیگر داشته باشد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری المسیره ،عبدالسلام افزود: آنچه در دیدار توماس شانون معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا در هشتم و نهم سپتامبر( 18 و19 شهریور) با هیات ملی یمن در حضور میانجی گری عمانی ارائه شد٬ فقط پیشنهادی بود که در اصل با پیشنهادهای مطرح شده در کویت تفاوتی نداشت و تنها در ظاهر وشکل اندکی با آن متفاوت بود.

عبد السلام در خصوص طرح پیشنهادی جان کری نیز گفت: طرح جان کری در حقیقت همان پیشنهادهای سازمان ملل در کویت در قالبی جدید است و چنین طرح هایی در صورتی بررسی می شود که به صورت رسمی از سوی سازمان ملل مطرح شود.

عبدالسلام در خصوص نقش آمریکایی ها در یمن گفت: آمریکا که در همه امور کوچک وبزرگ حتی در سطح پروتکل ها وخدمات لجستیکی در خصوص یمن مداخله می کند ٬ در پی بهبود وجهه خود به عنوان صاحب پیشنهادهای صلح ومسئول طرح های سازمان ملل است در حالی که در واقع این خود آمریکا است که مردم یمن را می کشد وآنها را محاصره نموده در عین حال فعالیت های سازمان ملل را مدیریت وتعیین می کند.

عبدالسلام همچنین تاکید کرد که هر بحث بین المللی از سوی هر طرفی که به منظور مداخله در امور یمن باشد٬قابل قبول نخواهد بود واین یمنی ها هستند که پیشنهاد برای حل بحران می دهند نه آمریکا وعربستان و نه امارات .

وی افزود: ما مانع مشارکت سازنده طرف های بین المللی از طریق سازمان ملل برای حل بحران کنونی نمی شویم ٬ هر طرحی که ارائه می شود باید در جهت منافع عالی کشور و بدون مداخله طرف هایی باشد که مردم یمن را می کشند ومحاصره می کنند وحاکمیت یمن را نقض می کنند .

وی افزود : حاکمیت یمن نه تنها از نظر نظامی بلکه از نظر سیاسی، اقتصادی وانسانی نیز باید حفظ شود٬محاصره اقتصادی باید هرچه زودتر از یمن برداشته شود تا مردم یمن بتوانند به دیگر کشورها سفر کنند.

وی درباره وعده بازگشت هیات ملی یمن به صنعا گفت: قرار بود این امر صبح جمعه با هواپیمای سازمان ملل صورت گیرد که تاکنون به دلیل عدم صدور مجوز از سوی عربستان صورت نگرفته است.

یمن از ششم فروردین سال گذشته تاکنون مورد تجاوز زمینی وهوایی عربستان قرار گرفته وبر اثر آن ده هزار تن کشته وهزاران تن دیگر زخمی شده اند و در این میان بیشتر تاسیسات زیربنایی این کشور آسیب جدی دیده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس