کد خبر 610879
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

فرماندهی ائتلاف متجاوز عربی ضد یمن به رهبری عربستان از پایان زمان تعیین شده برای آتش‌بس در یمن و از سرگیری عملیات‌های نظامی علیه این کشور خبر داد. این در حالی است که طی درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته میان دو طرف ۱۴ نیروی عربستانی کشته شدند در حالی که عربستان ادعا می‌کند، در این درگیری‌ها تنها هفت تن از نیروهایش کشته شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت خبری مرآة ‌البحرین، ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست عصر روز شنبه (۳۰ ژوئیه ۲۰۱۶) فرماندهان نیروهای ائتلاف در پایگان هوایی ملک سلمان مقرر شد آتش‌بس اعلام شده از سوی دولت (مستعفی) یمن و ائتلاف راس ساعت ۱۲ شب گذشته پایان یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است، به موجب این تصمیم فعالیت کمیسیون صلح متوقف شده آمادگی نیروهای ائتلاف و ارتش وابسته به دولت (مستعفی) یمن در بالاترین سطح قرار گرفته و عملیات‌های نظامی به شکل کلی در تمامی جبهه‌ها آغاز می‌شود. با آغاز درگیری‌ها میان دو طرف پس از پایان آتش‌بس در حالی که ارتش و کمیته مردمی یمن از کشته شدن ۱۴ نیروی نظامی عربستانی از جمله دو افسر در عملیات تک  تیراندازها و بمباران طی ساعات گذشته خبر دادند، عربستان مدعی است که در این درگیری‌ها هفت نیرو شامل یک افسر و شش سرباز عربستانی کشته شدند.

فرماندهی ائتلاف عربی در بیانیه‌ای که از سوی شبکه خبری رسمی عربستان منتشر شد، اعلام کرد، این درگیری میان گروهی از نیروهای وابسته به جنبش مردمی انصارالله یمن و نیروهای ائتلاف در نزدیکی مرزهای جنوبی عربستان با یمن رخ داد.

این فرماندهی مدعی شد که حوثی‌ها قصد نفوذ به منطقه الربوعه در منطقه نجران را داشتند که در این درگیری‌ها ده‌ها تن از آنها کشته و چندین دستگاه خودروی زرهی آنها منهدم شد.

در مقابل شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، در این درگیری‌ها پنج تانک عربستانی مدل آبرامز در برخی پایگاه‌های دشمن در شهر نجران هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

طبق گزارش رسانه‌های داخلی عربستان، مسئولان این کشور برخی از روستاهای مرزی در استان‌های الدایر و صامطه را تخلیه کردند که این نشان دهنده ورود به دور جدیدی از جنگ علیه یمن است.

در این راستا عبدالله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: اخیرا نامه‌ای را به سازمان ملل داده‌ام که راجع به سطح رایزنی‌های مداوم عربستان و کشورهای عضو ائتلاف درباره فعالیت‌های نظامی در یمن و احتیاط‌های لازم است.

وی افزود: ائتلاف همچنان درباره برخی عملیات‌ها در یمن تحقیق می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس