کد خبر 616682
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

سازمان ملل اعلام کرد که از ابتدای ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۷۰۴ نفر از شهروندان یمنی در پی درگیری ها در این کشور جان خود را از دست داده اند و ۶۵۶۶ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه روسیا الیوم، سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان آغاز درگیری ها در یمن در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۹ هزار شهروند این کشور قربانی و یا زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش «رافینا شامداسانی» سخنگوی رسمی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی در این خصوص اظهار داشت: مجموع قربانیان بحران یمن از ابتدای ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون ۱۰۲۷۰ نفر است که از میان این تعداد ۳۷۰۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۶۵۶۶ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: شمار قربانیان طی هفته های اخیر افزایش یافته است و در ماه ژولای ۶۰ شهروند جان خود را از دست داده اند و ۱۲۳ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. همچنین از جمعه گذشته تاکنون ۴۹ شهروند یمنی قربانی و ۷۷ نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین از زمان اعلام آتش بس در یمن در ۱۱ آوریل تاکنون ۲۲۳ نفر جان باختند و ۴۶۶ تَن دیگر مجروح شده اند.

گفتنی است در پی تعلیق مذاکرات صلح یمن در هفته گذشته، عربستان سعودی اعلام کرد که حملات هوایی خود را به شهرهای یمن مختلف افزایش خواهد داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس