رئیس جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز یمن در مصاحبه‌ای تاکید کرد که هر میزان ارتش یمن حملات خود علیه عربستان را تشدید بخشد به پایان جنگ نزدیکتر می‌شویم.

به گزارش مشرق، اخیرا «راوینا شامداسانی» سخنگوی رسمی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت تعداد قربانیان غیرنظامی بحران یمن در یک سال حملات عربستان به یمن به 10270 نفر رسید که 3704 نفر از آنها کشته‌ شده و 6566 تن دیگر زخمی شدند.
 
این مسئول سازمان ملل متحد افزود که تعداد قربانیان طی هفته‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، به گونه‌ای که در ماه جولای بالغ بر 60 غیر نظامی کشته شده و 123 تن دیگر زخمی شدند. همچنین از جمعه گذشته نیز 49 غیرنظامی کشته و 77 تن دیگر زخمی شدند.

این سخنگوی سازمان ملل متحد همچنین از کشته شدن 223 نفر و زخمی‌شدن 466 تن از غیر نظامیان از زمان اعلام آتش بس در یمن در 11 آوریل گذشته خبر داد.

سازمان یونیسف در گذشته اعلام کرده بود که بالغ بر 1121 کودک از زمان آغاز درگیری ها در مارس گذشته تاکنون کشته شدند. این سازمان افزود که در رابطه با زخمی شدن 1650 کودک دیگر نیز تحقیقاتی صورت داده است.

سازمان مذکور احتمال می‌دهد که آمار واقعی بسیار بیشتر از این رقم‌ها باشد. بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد معتقد است که بیانیه یونیسف می‌طلبد که تمامی طرف‌های درگیر در یمن به قوانین انسانی بین‌المللی پایبند باشند از آسیب زدن به کودکان بپرهیزند.

"ابتسام المتوکل" رئیس جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز در همین رابطه به تشریح آخرین تحولات یمن پرداخت.

حملات هوایی جنگنده‌های سعودی علیه یمن از همان ابتدا وحشیانه بود

وی در این مصاحبه درباره حملات هوایی کورکورانه جنگنده‌های سعودی علیه مردم یمن طی روزهای اخیر گفت: حملات عربستان از اول نیز کورکورانه بوده و طی آن تمام زیرساخت‌های یمن را از جمله کارخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و بیگناهان چه زن و چه مرد را هدف قرار داده است.

رئیس جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز ادامه داد: حملات و جنایت‌های اخیر به نظر می‌رسد که غافلگیر کننده بوده اما اگر مسیر تجاوزها را از یک سال و پنج ماه پیش پیگیری کنیم شاهد آن هستیم که هیچ چیز جدیدی نبوده و جنگنده‌های سعودی از همان روز اول غیرنظامیان را در روستای بنی حوات هدف قرار دادند و یک خانواده را به طور کامل به قتل رساندند و معلمان و ماهیگیران و قاضیان را مورد هدف قرار داده و جنایت‌هایی که رژیم سعودی علیه ملت یمن مرتکب شد، نقاب را از صورت زشت این رژیم کنار زد.

موضع و جایگاه یمن امروز از هر زمان دیگر قدرتمندتر است

ابتسام المتوکل درباره تشکیل مجلس عالی سیاسی از سوی جنبش انصارالله و "علی عبدالله صالح" رئیس حزب کنگره ملی یمن گفت: جایگاه و موضع یمن امروز از هر زمان دیگر قدرتمندتر بوده و نهادهای بین‌المللی باید به این گروه‌ها احترام گذاشته و با آنها همراهی کنند نه آنکه با عربستان و کشورهای متخاصم با یمن همراه شوند.

وی اضافه کرد: مداخله‌ها و فشارهای آمریکا و عربستان باعث بروز چالش در مذاکرات صلح میان یمنی‌ها در کویت بوده و اگر بخواهیم هر گونه مذاکرات آتی به پیروزی برسد باید از نهادهای بین المللی تضمین‌هایی اخذ شود که بی طرف بوده و از مذاکراتی حمایت کنند که به صلح منتهی شود.

هر میزان ارتش یمن حملات خود علیه عربستان را تشدید بخشد به پایان جنگ نزدیکتر می‌شویم

وی در پاسخ به سوال دیگری در این باره که چه زمانی و چگونه سرانجام حملات عربستان علیه یمن به پایان خواهد رسید، گفت: هر اندازه که اقدامات خود علیه عربستان را تشدید بخشیم می‌توانیم به پایان تجاوزها برسیم و تا زمانی که ابتکار عمل در دستان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی باشد و اقدام به عملیات را در عمق سرزمین‌های دشمن انجام دهیم می‌توان ادعا کرد که به حل واقعی و پایان عادلانه به این تجاوز کورکورانه که ویرانی‌های فراوانی را ایجاد کرده اما هیچگونه هدفی را محقق نکرد، خواهیم رسید.

عربستان بازنده نهایی خواهد بود

رئیس جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز در پایان این مصاحبه گفت: عربستان سرانجام به دلیل تجاوزش علیه مردم یمن و به دلیل کشتار تعداد زیادی از کودکان و مردم بازنده نهایی خواهد بود و این کشور انسانیت خود را به دلیل حملات کورکورانه علیه ملت یمن از دست داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    فقط 1 موشک به ریاض بزنه ببنم ایم سعودی های ترسو چیکار میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس