دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون اقتدار کشور افزایش یافته و امنیت عمومی توسعه یافته است بنابراین نباید به طرح موضوعاتی که اقتدار ملی را تضعیف می‌کند پرداخت.

به گزارش مشرق، سرلشگر محسن رضایی ظهر امروز در همایش توسعه امنیت که با حضور استانداران آذربایجان‌غربی و کردستان، فرماندهان نظامی، انتظامی و مرزبانی دو استان، مدیران کل اطلاعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان و شورای تأمین و ائمه جمعه دو استان یاد شده در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله (ع) ارومیه برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدانی همچون صیاد شیرازی، بروجردی، مهدی و حمید باکری و شهید کاوه و دیگر شهدای منطقه اظهار داشت: از خداوند برای شهدای ایران اسلامی و منطقه آذربایجان غربی و کردستان عالی‌ترین درجات را خواستاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقدیر از استاندار آذربایجان‌غربی، وی را از جمله رزمندگان قدیمی منطقه معرفی کرد و افزود: روحانیون و ماموستاهای منطقه شمال غرب کشور به سبب ایستادگی در پای عقاید انقلابی‌شان در حمایت و دلبستگی به نظام اسلامی شایسته تقدیر هستند.

وی به بیان خاطره‌ای از شهید ماموستا شیخ‌الاسلامی پرداخت و بیان کرد: در سال 87 به دعوت رئیس جمهور وقت عراق در این کشور حضور یافته و به همراه شهید ماموستا شیخ‌الاسلامی که نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بود به زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن ابیطالب (ع) در نجف اشرف رفتیم، من همین که ضریح را دیدم مشتاقانه برای زیارت شتافتم اما کمی بعد متوجه شدم که همراهانم از جمله آن شهید سرافراز هنوز در مقابل ورودی قرار دارند و وقتی علت را جویا شدم یکی از همراهانم گفت که بنا به یادآوری شهید ماموستا شیخ‌الاسلامی بر اساس روایات و احادیث بایستی قبل از زیارت قبور ائمه اطهار (ع) حتماً باید ارتباط قلبی نیز پیدا کرده و پس از دیدن ضریح افتاده و دل سپردن به معصومین (ع) به پابوس آن بزرگواران برویم.

رضایی تصریح کرد: این رفتار شهید شیخ‌الاسلامی عین صداقت است و انسانیت یک مسلمان نیز به صداقت وابسته است و از همین رو بود که این شهید بزرگوار تا پای جان پای صداقت خود ایستاد تا در راه اسلام به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آنهایی که در بیرون از ایران هستند کردستان و مردم اهل تسنن را به خوبی نمی‌شناسند همانطور که ما در داخل کشور بعضاً شناخت کافی از آنها نداریم اما همین مردم در کردستان و آذربایجان غربی سبب ایجاد امنیت پایدار در مرزها شده‌اند.

وی گفت: ملت‌های دنیا به دو رکن اساسی برای بقا نیاز دارند که عبارتند از اقتدار و اقتصاد، در واقع این دو رکن موتور پیشرفت جوامع هستند و تمام کشورها بدون استثناء به این دو مورد عمل می‌کنند.

رضایی افزود: برخی‌ها می‌گویند که کشورهایی مانند آلمان و ژاپن به این دو مورد عمل نکرده‌اند در حالی که اینطور نیست و چون آنها تحت اشغال بودند چندین سال به دنبال اقتدار نرفتند اما اکنون 20 سال است که ژاپن دارای سیستم دفاعی قدرتمند شده و وزارت دفاع دارد و اتفاقاً امثال آلمان و ژاپن چندین برابر ایران بودجه نظامی برای مملکتشان در نظر می‌گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ایران قبل از انقلاب در هر دو مقوله اقتدار و اقتصاد ضعیف عمل کرده بود، اساساً اقتدار رضا شاه برای سرکوب عشایر و اقوام داخل ایران صرف شده بود چنانچه زمانی که ارتش خارجی وارد ایران شد نیروهای رضاشاه فقط 7 تا 8 ساعت توان مقاومت داشتند.

وی تصریح کرد: حتی نیروهای مسلح در زمان محمدرضا شاه برای سرکوب ملت‌ها علیه کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و هزینه‌های نیروهای مسلح در قبل از انقلاب که زیاد هم بود صرف خدمت به صاحبان سلاح‌ها که همه آمریکایی، انگلیسی و غربی بود صرف می‌شد، اما ما در خود جنگ تحمیلی در شرایطی کشور را تحویل گرفتیم که حتی توان ساخت مهمات را نیز نداشتیم و در تأمین آن با مشکل مواجه بودیم و در واقع این ماحصل همان اقتداری بود که برخی‌ها از اقتدار محمد رضا شاه دم می‌زدند.

رضایی گفت: وضع اقتصاد در قبل از انقلاب نیز بر همین منوال بود چنانچه اقتصاد ایران در آن موقع منحصر به مثلاً صنایع مونتاژ مثل پیکان سازی بود که از انگلستان وارد ایران شده بود اما بعد از انقلاب اقتصاد مصرفی به دست ملت ایران افتاد درحالیکه هیچ چیز برای صادرات به غیر از نفت وجود نداشت و حتی فرآوردهای‌های نفتی نیز بعد از انقلاب صادر شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: از زمان قاجار ریل اقتصاد ایران به مدت 200 سال از بین رفته بود و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی با تکیه بر قرآن و اسلام اقتصاد ایران شکل گرفت.

وی اظهار داشت: بعد از انقلاب، هویت اسلامی، فرهنگ و ارزش اسلامی پیدا شد و بانک الله اکبر در ایران بلند شد که این خود نخستین گام در اقتدار و اقتصاد ایران بود.

رضایی گفت: اگر سؤال شود که اکنون در اقتدار و اقتصاد وضعیت ایران چگونه است باید پاسخ داد که امروز ایران به عنوان قدرت اول منطقه شناخته شده است البته این قدرت با تکیه بر قدرت داخلی اتفاق افتاده است چنانچه امروز کشور بزرگی چون روسیه حاضر به همکاری با ایران برای بمباران تکفیریها در سوریه است و امروز این ایران است که به روسها اعلام می‌کند که جنگ بس است و دیگر نباید ادامه دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت  نظام خاطرنشان کرد: ایران انقلابی از همان ابتدا در دفاع از لبنان، سوریه و دیگر کشورهای ستمدیده که مورد تجاوز قرار گرفته بود پای کار بوده و امروز غیر از ایران چه کسی از فلسطین و لبنان دفاع کرده است.

وی گفت: ایران امروز از یک طرف با کفر جهانی مبارزه می‌کند و از طرف دیگر چهره نورانی اسلام ناب را در مقابل اسلام امریکایی به دنیا معرفی می‌کند.

رضایی وضعیت اقتصاد ایران را در شرایط حاضر مورد تشریح قرار داد و گفت: با وجود اینکه نقدهایی بر اقتصاد ایران وارد است اما واقعیت این است که از ابتدای انقلاب تا کنون اقتصاد ایران در محاصره بوده است و اگر تحریمی وجود نداشت اقتصاد ایران اکنون با پیشرفت چند برابری مواجه بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: لیبرال‌ها به امید باز شدن دری از سوی آمریکاییها هستند و هیچ وقت دل به دریا نمی‌زنند اما چنانچه راهی را که در اقتدار ایران انجام شده در مورد اقتصاد ایران انجام می‌شد و افرادی همانند بروجردی‌ها و صیادها در عرصه اقتصاد وجود داشت اکنون وضعیت اقتصاد کشور این نبود.

وی تصریح کرد: اکنون اقتدار و امنیت کشور پیشرفت کرده و توسعه یافته است بنابراین نباید به طرح موضوعات فرعی اقتدار کشور را تضعیف کرد بلکه باید رویکرد ما برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور انقلابی و همراه با مدیریت جهادی باشد.

رضایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای نظامی حاضر در استانهای کردستان وآذربایجان غربی خواست تا با رویکرد انقلابی و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بصورت برنامه ریزی شده و با همکاری هم وارد کار شود تا وضعیت اقتصاد منطقه بهبود یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره‌کننده کار خود را خوب انجام داد اما چرا آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد، وقتی آمریکا دید نمی‌تواند امنیت به وجود آمده در داخل ایران را در چشم ملت تضعیف کند به دنبال تهدید بانکها رفت و اکنون در پشت پرده از هیچ تهدیدی فروگذار نیستند و هر شرکت و مجموعه‌ای که بخواهد با ایران وارد معامله شود را تهدید می‌کنند.

رضایی از مسئولان استانهای مرزی خواست تا در سال اقتصاد مقاومتی با استفاده از توانایی ارتش، ناجا و استانداریها از فرصت و موقعیت مرزی خود بیش از پیش استفاده کرده و جلسه‌ای با عنوان اقتصاد مقاومتی تشکیل داده و به تقسیم کار بین یکدیگر بپردازند.

وی افزود: اگر در چارچوب بروکراسی مطول اداری گیر کنیم تا صد سال وضعیت اقتصادی ایران تغییری نخواهد کرد بایستی دولت به استانداران خود اعتماد کند و اختیارات آنها را افزایش دهد چرا که مسئولان استانهای مرزی از نظر اعتقادی تعهد خود را ثابت کرده اند و باید دارای اختیار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    احسنت
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    اجب
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    اینان هر شرکت و مجموعه‌ای که بخواهد با ایران وارد معامله شود را تهدید می‌کنند
  • یک اصلاح طلب ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    مثل ورزشکارها حرف میزنه رضایی. آفرین. خدا قدرت و سلامتی سردارهای درستکار ایران را زیاد کنه
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید با تمام دنیا دوست باشیم . حتی به ظاهر !
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    امام خمینی رحمته الله علیه سازش با امریکا و دشمنان ظلم است به مظلوم و مظلومان جهان ما با هر کشوری که انسان باشد دوست هستیم و با دشمنانی از جمله امریکا اسرائیل انگلیس فرانسه و اروپایی های جنایتکار و ال سعود حرامزاده و ترکیه عثمانی هیچ وقت دوست نخواهیم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس