دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیام رهبر معظم انقلاب درباره حج امسال سرآغاز شکسته شدن سکوت بهت‌آمیز جهان اسلام علیه آل سعود می‌شود.

به گزارش مشرق، سرلشگر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  امشب (سه شنبه 16 شهریور) در برنامه نگاه یک به بررسی ابعاد سیاسی پیام مقام معظم رهبری درباره حج امسال پرداخت.

سرلشگر رضایی در پاسخ به سوالی درباره منظور رهبر معظم انقلاب از شجره ملعونه در پیام امسال‌شان اظهار کرد: این شجره ملعونه 3 ویژگی دارد: یکی خونریزی که ریشه این طایفه آل سعود خونریزی بوده است، دوم انحراف و گمراهی به نام وهابیت و سوم خیانت که آل سعود از ابتدای انقلاب علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی وارد عمل شدند. این شجره ملعونه سه ریشه دارد و ننگی بر جهان اسلام است. این ننگ را جز با گرفتن یقه آنها نمی‌توان پاک کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این که چرا آل سعود امنیت را در مراسم حج برقرار نمی‌کند گفت: ایجاد امنیت در ایام حج به قبل از اسلام بر می‌گردد. در دوره جاهلیت نیز طوایف آن زمان قراردادی داشتند که در این ایام از خونریزی و جنگ جلوگیری کنند، این اقدام آل سعود از جاهلیت قبل از اسلام نیز بدتر است.

وی افزود: قرآن اشاره می‌کند که این خانه امن الهی و حتی یک پرنده هم نمی‌تواند در آن آزار ببیند.

سرلشگر رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا آل سعود از روشن شدن مسئله فاجعه منا نگرانی دارد، متذکر شد: آنها از این مسئله در حال فرار هستند که دخالت‌هایشان در فاجعه منا روشن شود و مانع از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شدند. دولت ایران باید پیشگام تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد و ما باید یقه آنها را بچسبیم. سعودی‌ها می‌ترسند حقایق روشن شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که در هنگام رخ دادن حوادث دقایق و ثانیه‌ها نیز مهم هستند، گفت: در فاجعه منا نزدیک 5 ساعت تنها مردم را نگاه می‌کردند و نسبت به آنها بی‌تفاوت بودند. هم باید علل وقوع این حادثه روشن شود که به نظر می‌رسد این کار عمدی بوده و هم اگر دستی در این حادثه نداشتند باید ظرف کمتر از چند دقیقه مردم را نجات می‌دادند اما آنها این کار را نکردند.

وی خاطرنشان کرد: من پیشنهاد می‌کنم یک روز ملی را برای این مسئله نامگذاری کنیم و نباید به هیچ وجه از آن به راحتی عبور کنیم.

سرلشگر رضایی در پاسخ به این سوال که چرا سعودی‌ها امسال مانع از حضور حجاج ایرانی شدند، اظهار کرد: آنها در حال درگیری با ما هستند. اتحادیه مجالس اروپا 19 یا 20 سپتامبر جلسه دارد و موضوع این جلسه بررسی حقوق بشر در ایران است. گروهک منافقین، عربستان و اسرائیل اطلاعیه علیه ما صادر کردند تا کشورهای اروپایی از ایران فاصله بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که قدرت‌های بین‌المللی راه دیپلماسی ‌را با فشارهای زیاد به طرف مقابل باز می‌کنند و او را وادار می‌کنند که روابط دیپلماتیکش را برقرار کند گفت: عربستان در این حد نیست که بخواهد با زور راه دیپلماسی را باز کند. آنها بسیار ناشیانه جلو رفته‌اند.

وی به نقل از یکی از ساکنان منطقه بالکان اظهار کرد: ظرف 3 الی 4 ماه اخیر نزدیک 300 هزار نفر از کشورهای عربی مانند امارات، قطر و عربستان به بوسنی رفتنه اند. آنها می‌گویند علت آمدنشان این است که قرار است بین ایران و عربستان جنگ شود و می‌گویند ما پول‌هایمان را به اینجا آورده‌ایم تا در امان باشیم. آل سعود با زور نمی‌تواند با ما رابطه برقرار کند و می‌بیند که ما مقابل زور آمریکا هم ایستاده‌ایم.

سرلشگر رضایی درباره اتهام سیاسی کردن حج توسط ایران که از سمت آل سعود مطرح می‌شود تصریح کرد: مفتی اعظم حرام‌خوار سعودی اخیراً فتوا داده است که کل ایرانی‌ها مسلمان نیستند. این نشان می‌دهد آنها در حال سیاسی کردن موضوع هستند نه ایران.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره علت علنی شدن روابط آل سعود و اسرائیل و تغییر رویکرد عربستان گفت: آمریکایی‌ها گاهی سیاست‌شان این است که جنگ نیابتی به راه بیندازد اما یک زمان اسرائیل و عربستان را جلو می‌اندازند و آمریکا نیز از آنها حمایت می‌کند. در برجام عربستان و اسرائیل بیشترین مذاکرات را داشتند و علیه ایران و جبهه مقاومت یک جبهه تشکیل دادند.

وی افزود: مسئولیتی که آمریکا خودش باید به گردن می‌گرفت به عربستان و اسرائیل محول کرده تا آنها جبهه مقاومت را کنترل کنند.

سرلشگر رضایی درباره نقش عربستان در تجهیز گروهک‌های تروریستی اظهار کرد: عربستان در کشورهای مختلف اسلامی مسجد درست کرده و وهابیت را ترویج می‌دهد. گروه‌های تکفیری مسئول محصول مکتب وهابیت هستند که از مساجد سعودی سر برآورده است. البته بسیاری از علمای اهل تسنن مخالف وهابیت هستند و منظور ما از وهابیت اهل سنت نیست. عربستان لکه ننگی در جهان اسلام است که باید پاک شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در جهان اسلام سکوت معناداری درباره آل سعود وجود دارد که انشاء الله شکسته خواهد شد، گفت: همه در جهان اسلام در حال نگاه کردن حرکات سعودی هستند و امیدوارم پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکسته شدن این سکوت باشد و خواهیم دید افرادی که در ریاض قیافه می‌گیرند جایی در دنیا نخواهند داشت.

وی با اشاره به این که رویایی در حکام سعودی شکل گرفته است که می‌خواهند رهبری جهان عرب را به عهده بگیرند، گفت: آنها به ظاهر مصر را با کودتا و سرکوب بیداری اسلامی دست گرفتند اما اوضاع مصر اینگونه نیست. در ترکیه هم خیال کردند با کودتای نظامی می‌توانند فرماندهان کودتا را در اختیار داشته باشند. در کشورهای دیگر هم با زور می‌خواهند این کار را بکنند و رهبری جهان عرب را بر عهده بگیرند.

سرلشگر رضایی افزود: اسرائیل و آمریکا هم آنها را تشویق و تحریک می‌کنند و ماهیت جاهلی و وحشیگری آل سعود موجب شده در این مسئله جوگیر شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز امیدواری کرد پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکسته شدن سکوت بهت آمیز علیه آل سعود باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    درود بر سردار رضایی
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    مرگ بر آل سعود
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    دولت چرا مثل برجام حقوق مردم رو در قضیه برجام پیگیری نکرد؟
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    آل سعود در شُرف نابودی سخت قرار داره
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    مسلمانان جهان علیه آل سعود به پا خیزید که فردا دیر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس