کد خبر 631159
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

خاندان مسلط بر حجاز که هیچ حرمتی برای اماکن مقدس وحی به ویژه در مشاعر مقدسه و بیت الله الحرام قائل نیستند، برای خوشگذرانی و راحتی بیشتر، کاخ‌های مجللی در مشعر«منا» و در جوار مسجدالحرام بنا کرده‌اند، روز گذشته سیاسی‌‌ترین نشست را درمنا برگزار کردند.

به گزارش مشرق، همان‌طور که انتظار می‌رفت،  رژیم آل سعود، با وحشت و نگرانی شدیدی به استقبال موسم حج امسال رفت، وقوع فاجعه دردناک حج سال گذشته در مشعر منا و سقوط جرثقیل در جوار بیت الله الحرام که جان باختن هزاران حاجی بیگناه از کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت، سبب شد تا امنیت و حفظ جان و سلامت به مهمترین دغدغه حجاج تبدیل شود.

از آن سو،‌آل سعود که به سبب ناکارامدی، سوء‌مدیریت و سهل‌انگاری در مدیریت موسم حج و ناتوانی در تامین امنیت صدها هزار حاجی در معرض  در موج گسترده انتقادها و اعتراضات امت اسلام قرار گرفت، زیرا نه تنها هرگز حاضر به عذرخواهی از خانواده‌های جان‌باختگان این حوادث تلخ نشد، بلکه قربانیان بیگناه را در بروز این حوادث مقصر دانسته بود.

در شرایطی که آل سعود با دادن رشوه و دلارهای نفتی متعلق به مردم عربستان، دهان مقامات کشورهای دیگر غیر از ایران را بست تا نه تنها به آل سعود به خاطر کوتاهی و سهل‌انگاری در مدیریت حجاج اعتراضی نکنند، بلکه با دفن اجساد کشته‌های خود در عربستان موافقت کنند، تنها کشوری که با قاطعیت و جدیت پیگیر سرنوشت حجاج خود شد، جمهوری اسلامی ایران بود که این قاطعیت و جدیت در بیانات رهبر معظم انقلاب نمود یافت، مقام معظم رهبری در شرایطی که آل سعود به گستاخی و توهین خود ادامه می‌داد و در برابر روشن شدن سرنوشت حجاج و بازگرداندن ابدان مطهر شهدای ایرانی فاجعه منا کارشکنی می‌کرد، با بیانات تاریخی خود در آن زمان، بر این رژیم نهیب زدند و همین سخنان کافی بود تا سعودی‌های مغرور رویکرد خود را تغییر داده و حاضر به همکاری برای شناسایی پیکرهای شهدا و بازگرداندن آن شوند.

کشتار مردم بیگناه یمن را باور کنیم یا ادعای شاه سعودی را؟

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی روز گذشته در کاخ اختصاصی رژیم آل سعود در سرزمین مقدس «منا»،‌در یک اقدام سیاسی، از میهمانان سیاسی خود در پوشش موسم حج امسال پذیرایی کرد و پس از ایراد یک سخنرانی کاملا سیاسی و جهت‌دار، ضیافت ناهاری را برای آنها ترتیب داد تا آنها «خاطرات خوشی از میهمان‌نوازی خادم الحرمین»! داشته باشند.

سلمان روز گذشته ابتدا با ذکر آیه‌ای از قرآن کریم درباره حج مدعی شد که« پادشاهی آل سعود افتخار می‌کند به حرمین شریفین و زائران آن خدمت می‌کند، ما قاطعا با تبدیل حج به ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی یا مذهبی مخالف هستیم، افراط‌گرایی و غلوکردن آفتی است که همبستگی امت اسلام و آینده آن و وجهه آن در مقابل جهان را مخدوش می‌کند و هیچ راهی برای خلاصی از آن جز ریشه‌کنی بدون چون و چرای آن وجود ندارد».

سلمان در ادامه به ایراد موعظه و توصیه‌های دینی پرداخت و در اظهاراتی فریبنده از محبت و صلح و عدالت، برادری و احسان سخن گفت و افزود:« اسلام دین صلح وعدالت، برادری،محبت و احسان است و نزاعات و مصایب و فجایع، تفرقه و درگیری است که همه ما را بر آن می‌دارد تا تمام تلاش‌های خود را برای وحدت کلمه و صف و تلاش گروهی برای حل این نزاعات و پایان درگیری‌ها و مناقشات به کار گیریم». این ادعا در حالی است که رویکرد و سیاست‌های آل سعود و اقدامات و رفتارهای شیوخ و مبلغان وهابی در جهت شعله‌ور کردن آتش جنگ‌ها، درگیری‌ها و فتنه مذهبی در جهان اسلام قرار دارد، جنگ‌ افروزی علیه مردم یمن، گسیل داشتن گروه‌های تروریستی تکفیری مزدور خود به کشورهای سوریه، عراق و دیگر مناطق جهان اسلام و به راه  انداختن موج کشتار و ویرانگری در کشورهای عربی و اسلامی و بی‌ثبات کردن منطقه، دروغ بودن ادعای شاه سعودی را اثبات می‌کند.

به گزارش تسنیم،‌شاه سعودی ادعا کرد:«خدمت به حرمین شریفین و زائران آن، افتخاری است که خداوند آن را مختص پادشاهی سعودی کرده و همه امکانات خود را برای خدمت به کار گرفته و برای راحتی آنها، شب و روز کار می‌کند و تمام وسایل را برای تسهیل ادای مناسک آنها در آسانی و اطمینان به کار گرفته  است».

وی در حالی دم از خدمت آل سعود به ضیوف الرحمن زد که امسال حجاج جمهوری اسلامی ایران، یمن، سوریه و آوارگان فلسطینی مقیم سوریه را از ادای فریضه حج و حق مشروع و مسلم آنها محروم کرد.

سلمان در پایان در حالی برقراری امنیت و ثبات در کشورهای اسلامی را آرزوی خود دانست که بیش از یک سال و نیم است به دستور وی، جنگنده‌های سعودی و متحدان عرب و آمریکایی‌اش کشور فقیر و عربی یمن را آماج حملات خود قرار داده و هزاران کودک و زن بیگناه را به خاک و خون کشانده‌اند، وی خطاب به حجاج بیت الله الحرام گفت :«از خداوند می‌خواهم که حج شما را بپذیرد و گناهان شما را بیامرزد و شما را صحیح و سالم به کشورهایتان بازگرداند و از خداوند می‌خواهیم که امنیت و ثبات را در کشورهای ما و تمام جهان حاکم گرداند...».

 

در این دورهمی سیاسی شاه سعودی، مقاماتی همچون ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان، حسبو محمد عبدالرحمن معاون رئیس جمهور سودان، بریجی رافینی نخست وزیر نیجر، هانی الملقی نخست وزیر و وزیر دفاع اردن، موسی مارا نخست وزیر سابق مالی، اسماعیل کهرمان رئیس پارلمان ترکیه، ایساقا سیدیبی رئیس مجمع ملی مالی، الحاج آدی قمرالدین رئیس پارلمان اندونزی، محمد علی حمد رئیس پارلمان جیبوتی، فضل مسلمیار رئیس مجلس سنای افغانستان، داتوک فیگنسوان رئیس مجلس سنای مالزی، عبدالله مسیح محمد رئیس پارلمان مالدیو، حامد برهان رئیس سابق پارلمان کومور و برخی مسئولان دیگر و نیز لشکر شاهزادگان و نورچشمی‌های آل سعود حضور داشتند.

تاکید سلمان بن عبدالعزیز بر ادامه حمایت آل سعود از فرقه وهابیت

شاه سعودی همچنین روز دوشنبه در نشستی با ارکان آل سعود اعم از شاهزادگان و امیران و شیوخ وهابی دربار و میهمانان بلندپایه خود از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فرماندهان و مقامات امنیتی در کاخ اختصاصی‌شان در مشعر مقدس منا بر ادامه حرکت این رژیم در مسیر تبلیغ فرقه جعلی وهابیت و پایبندی به دفاع تمام عیار از آن تاکید کرد.

وی اظهار داشت : همانند آبا و اجدادمان(عبدالعزیز و دیگر اجداد آل سعود) به دفاع از دین خود(وهابیت) و وطن(پادشاهی آل سعود) ادامه خواهیم داد.

سلمان در این دیدار هم مدعی شد :«همه ما خود را مفتخر به خدمت‌رسانی به ضیوف الرحمن می‌دانیم و شب و روز برای راحتی‌شان تلاش می‌کنیم و تمام امکانات خود را برای راحتی و اطمینان‌بخشی به آنها به کار گرفته‌ایم تا مناسک خود را به آسانی و با اطمینان به جا آورند».

شاه سعودی در  ادامه با شهید خواندن نظامیان متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن مدعی شد آنها در راه دفاع از دین و وطن خود کشته شده‌اند و از خداوند مسئلت می‌کنم تا آنها را در بهشت‌های خود جا دهد...». این در حالی است که یکی از شیوخ الازهر مصر تاکید کرده است که کشته‌شدگان آل سعود و دیگر متجاوزان به یمن، نه تنها شهید نیستند بلکه همه آنها به جهنم خواهند رفت.

 

در این نشست، یکی از شاعران چاپلوس دربار سعودی به  نام مشعل الحارثی قصیده‌ای را در تمجید از شاه سعودی خواند و آنگاه همه شاهزادگان و امیران و شیوخ دربار و شیوخ دعوت شده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در کنار شاه سعودی، در کنار سفره رنگین ناهار ترتیب داده شده از سوی وی، به صرف ناهار پرداختند.

خالد الفیصل برادر سعود الفیصل به عنوان امیر مکه و مشاور شاه، خالد بن فهد، منصور بن سعود، ترکی بن محمد بن سعود مشاور شاه سعودی، طلال بن سعود، خالد بن سعد بن فهد، خالد بن بندر مشاور شاه سعودی، متعب بن عبدالله وزیر گارد سلطنتی، فهد بن عبدالله، خالد بن فیصل بن ترکی، محمد بن نایف ولیعهد، مشعل بن ماجد بن عبدالعزیز استاندار جده، حسام بن سعود، عبدالعزیز بن سطام بن عبدالعزیز مشاور شاه سعودی، سعود بن خالد الفیصل، سعودبن عبدالله، نایف بن سلطان بن عبدالعزیز، ترکی بن محمد بن فهد، عبدالله بن بندر، ترکی بن سلمان، نواف بن نایف و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی از جمله شاهزادگان و امیران حاضر در نشست ویژه حاکمان مسلط بر حجاز در کاخ اختصاصی‌شان در مشعر مقدس «منا» بودند.

مشاور شاه سعودی : بدون منت یا تظاهر در زمینه حج خدمت‌رسانی می‌کنیم!

خالد الفیصل مشاور شاه سعودی و امیر مکه مکرمه و برادر سعود الفیصل وزیر خارجه سابق در یک سخنان تلویزیونی مدعی شد که «پادشاهی سعودی اجازه نداده و نخواهد داد که حج برای رویکرد‌ها یا شعارهای سیاسی به کار گرفته شود، پادشاهی سعودی حج را سیاسی نکرده و بدون منت یا تظاهر در زمینه حج خدمت‌رسانی می‌کند».

وی ادعا کرد:«ما قدرت و توانمندی خود در اداره حج با ارائه بهترین خدمات را به جهان اثبات کردیم، در طول تاریخ سابقه نداشته که خدماتی همانند خدمات این سال‌ها به ضیوف الرحمن ارائه شود، ما به وظیفه خود در قبال مسلمانان عمل می‌کنیم».

ادعای مشاور شاه سعودی: ایرانی‌ها فریضه حج را به جا آوردند!

خالد الفیصل در ادامه برای فریب افکار عمومی از اقدام ظالمانه آل سعود در محروم کردن مردم ایران از ادای فریضه حج مدعی شد:«دولت ایران می‌تواند مانع حج شهروندان داخل ایران شود، ولی نمی‌تواند مانع حضور ایرانی‌های مقیم کشورهای دیگر شود، پادشاهی سعودی از لحظه تاسیس به دست ملک عبدالعزیز تا دوره آقایم خادم الحرمین الشریفین افتخار می‌کند به حجاج خدمت می‌کند».

مشاور سلمان : پادشاهی سعودی میان مسلمانان تبعیضی قائل نمی‌شود!

امیر منطقه مکه مکرمه ادعا کرد:«پاشاهی سعودی افتخار می‌کند به همه مسلمانانی که شهادتین بر زبان می‌آورد، خدمت می‌کند و هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود.

این ادعا در حالی است که حاکمان مسلط بر حجاز  امسال، شهروندان ایرانی، یمنی، سوری و فلسطینی‌های آواره مقیم سوریه را از ادای فریضه حج محروم کرده‌اند که بر اوج سیاسی‌کاری این رژیم و سوء‌استفاده آن از فریضه حج برای تصفیه حساب سیاسی با کشورهای مخالف خود تاکید می‌‌کند.

 

 

به گزارش تسنیم، وی با تمجید از طرح‌هایی که به بهانه توسعه حرمین شریفین انجام می‌شود-طرح‌هایی که در حقیقت به نابودی آثار تاریخ اسلامی مدینه منوره و مکه مکرمه منجر شده است- و ابراز امیدواری برای تبدیل مکه مکرمه و مشاعر مقدسه به شهر هوشمند، مدعی رفتارهای انسانی سعودی‌ها با ضیوف الرحمن شد.

وزیر حج سعودی: دستورات رهبران تاثیر بسزایی در موفقیت موسم حج داشت!

 محمد بن صالح بنتن وزیر حج و عمره سعودی طی سخنانی در جشن شاهزادگان و شیوخ درباری و دیگر میهمانان شاه سعودی مدعی شد خداوند از زمان تشکیل پادشاهی آل سعود به دست عبدالعزیز و مردان مخلص وی، آنها مسئولیت خدمت به حرمین شریفین و زائران را با تمام امانت‌داری و صدق و اخلاص را بر دوشن آنها نهاده تا بتوانند مناسک خود را در امنیت و آسانی به جا آورند.

 

 

 

وی با موفق خواندن موسم حج امسال، به زعم خود دستورات سران آل سعود را دارای تاثیر بسزایی در این مسئله دانست، این اظهارنظر اعتراف ناخواسته مقامات سعودی به کوتاهی و سهل‌انگاری و سوءمدیریت خود در موسم حج سال گذشته است که در نتیجه آن هزاران حاجی قربانی در قربانگاه منا جان به جان آفرین تسلیم کردند و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام هم جان ده‌ها حاجی بیگناه را گرفت، بدون آنکه آل سعود مسئولیت خود در وقوع این فجایع را برعهده بگیرند.

تازه‌ترین اقدام خصمانه سعودی‌ها علیه ایران؛ راه‌اندازی شبکه فارسی برای تشدید دشمنی با ملت ایران

حکومت سعودی علاوه بر تربیت و آماده کردن هزاران تروریست تکفیری برای بی‌ثبات کردن کشورهای عربی و اسلامی و به راه انداختن موج کشتار در راستای منافع محور آمریکایی صهیونیستی، فعالیت‌های گسترده خود را در راستای جنگ نرم و تبلیغاتی برای ترویج آموزه‌های فرقه جعلی وهابیت و رسیدن به اهداف توسعه‌طلبانه خود در جهان  اسلام تشدید کرده و در این راستا، اخیرا شبکه‌‌ای را به زبان فارسی با هدف فتنه‌افکنی و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کرده است.

البته آل سعود از همان روزی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، خصومت‌ورزی و کینه‌توزی خود نسبت به ملت مومن و انقلابی ایران را علنی کرده است، عادل بن زید الطریفی وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی آل سعود مدعی شده است که شبکه فارسی‌زبان جدید برای جنگ با هیچ کسی راه‌اندازی نشده است، بلکه با هدف انتقال واقعیت‌های حج به زبان فارسی و نیز برای پخش سخنان ملک سلمان و انتقال کنفرانس‌های رسانه‌ای مقامات امنیتی یا بهداشتی در مشاعر مقدسه راه اندازی شده است.

وی با ادعای این‌که، موسم حج با موفقیت‌چشمگیری روبرو شد و شاهد تحول در تمام خدمات ارائه شده به حجاج بودیم، اعلام کرد خطبه مسجد نمره در منا از طریق 70 شبکه ماهواره‌‌ای عربی و غیر عربی و مشارکت حدود 250 خبرنگار خارجی پخش شد

به گزارش تسنیم، الطریفی اظهار داشت دستورات ملک سلمان به صراحت بر این محور متمرکز بود که حج امسال، حج متمایزی باشد.

این مقام سعودی در تلاش برای منحرف کردن  افکارعمومی از اقدام ظالمانه آل سعود در محروم کردن مردم ایران از ادای فریضه حج امسال ادعا کرد:«ما مناسک حج را به زبان فارسی منتقل کردیم، همچنین شبکه الاخباریه هم به زبان فارسی راه اندازی کرده‌ایم و توانستیم دیدگاه خود را منتقل کنیم مبنی بر این‌که، هیچ مشکلی با حجاج ایرانی نداریم، بلکه حکومت خادم الحرمین از حجاج ایرانی استقبال می‌کنند، دولت ایران خود مانع شهروندانش برای ادای حج شد...».

ادعای این مقام سعودی در حالی است که فاجعه دردناک منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که به جان باختن حداقل 500 حاجی ایرانی شد و بی‌اعتنایی آل سعود به حقوق قربانیان این حادثه، عذرخواهی نکردن از خانواده‌ها و سنگ‌اندازی این رژیم در برابر حضور مردم ایران در موسم حج امسال و محروم کردن آنها از حق مسلم و شرعی‌شان سبب شده که دل‌های مردم ایران از این فاجعه همچنان جریحه‌دار باشد. حداقل حق خانواده‌های قربانیان این فاجعه در جهان اسلام و از جمله ایران این است که رژیم مسلط بر حرمین شریفین اجازه تحقیق درباره آن را به سازمان های بین المللی بدهد. واقعا چرا مدعیان دروغین خدمت به حرمین شریفین و زائران آن، همین موضوع ساده را بر نمی تابند؟

دغدغه مهم امت اسلام

سئوال مهمی که برای افکار عمومی مطرح می‌شود، این است که اگر به زعم مقامات سعودی، موسم حج امسال با موفقیت برگزار شده و دلیل آن دستورات سران رژیم بوده، چرا فاجعه هولناک مشعر منا که به جان باختن هزاران حاجی بیگناه منجر شد و حادثه سقوط جرثقیل در موسم حج سال گذشته رخ داد، آیا این اظهار نظر، بر سهل‌‌انگاری، کوتاهی، سوءمدیریت و مسئولیت‌نشناسی آل سعود در موسم حج سال گذشته مهر تایید نمی‌زند و به تنهایی، سعودی‌های مدعی خدمت به حرمین شریفین را محکوم نمی‌کند؟ چرا مقامات سعودی در موسم حج سال گذشته به وظیفه و مسئولیت خود که آن را به زعم خود افتخاری که خداوند به آنها اختصاص داده، می‌دانند، عمل نکردند و با کوتاهی و سهل‌انگاری و سو‌ءمدیریت، موسم حج خونینی را رقم زده و علاوه بر گرفتن جان هزاران حاجی بیگناه، داغ بزرگی را بر دل‌های خانواده‌های داغدارشان گذاشتند و حتی حاضر نشدند از آنها قربانی کنند. این مسئله همچنان نشان می‌دهد که ادعای مقامات سعودی مبنی بر موفقیت موسم حج، نمی‌تواند نگرانی‌ها و دغدغه‌های  امت اسلام درباره برگزاری امن و بدون مشکل موسم حج در سایه مدیریت فعلی آل سعود و قصور و کوتاهی آنها را برطرف  کند، چرا که بروز حوادث و فجایع متعدد در موسم‌های حج سالیان اخیر بر ناکارامدی و بی‌کفایتی و سوءمدیریت آل سعود مهر تایید می‌زند.

 رهبر معظم انقلاب در پیام اخیرشان به‌مناسبت موسم حج تأکید کرده بودند: «بوقهای تبلیغاتی آنان اعم از سیاستمدارانی که رفتار آنان در برابر صهیونیست‌ها و آمریکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتیان ناپرهیزکار و حرام‌خواری که آشکارا برخلاف کتاب و سنّت فتوا می‌دهند، تا پادوهای مطبوعاتی که حتی وجدان حرفه‌ای هم مانع دروغ‌سازی و دروغ‌گویی آنان نیست، تلاش بیهوده می‌کنند که جمهوری اسلامی را در محروم‌سازی حجاج ایرانی از حج امسال، متهم نشان دهند. حکام فتنه‌انگیزی که با تشکیل و تجهیز گروه‌های تکفیری و شرور، دنیای اسلام را گرفتار جنگهای داخلی و قتل و جرح بی‌گناهان کرده‌اند و یمن و عراق و شام و لیبی و برخی دیگر از کشورها را به خون آغشته‌اند؛ سیاست‌بازان از خدا بی‌خبری که دست دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بسته‌اند و دامنه‌ ظلم و خیانت خود را تا شهر و روستای بحرین گسترده‌اند؛ حاکمان بی‌دین و بی‌وجدانی که فاجعه‌ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دم می‌زنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب کرده‌اند، متهم می‌کنند. آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّیٰ سَعیٰ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لایُحِبُّ الفَساد* وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌ و جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد».

معظم‌له با بیان اینکه شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، تأکید کردند: هیئت حقیقت‌یاب فاجعه منا باید تشکیل شود.

 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس