کد خبر 630846
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

تجربه نشان داده که هر حکومتی که به آمریکا اعتماد کند سرانجام سرنگون خواهد شد و دولت آمریکا دیگر هیچ حمایتی از او نخواهد داشت، حکومت عربستان نیز روزی به سرنوشت حکام لیبی و مصر که به آمریکا اعتماد کرده بودند دچار خواهد شد.

به گزارش مشرق، سال‌هاست که حکام سعودی با شیوه‌ها و ترفندهای گوناگون تلاش دارند تا علاوه بر تحقیر زائران ایرانی، شرایط پذیرش حجاج کشورمان را روز به روز سخت‌تر کنند، این حکومت ظالم که دستش به خون هزاران مظلوم در کشور لیبی آغشته است، سال گذشته به دلیل بی‌تدبیری در مدیریت و کنترل زوار مناسک حج صدها حاجی را مظلومانه به شهادت رساند.

حال که یک سال از وقوع فاجعه‌ منا و کشتار بی‌رحمانه حاجیان می‌گذرد، حکومت آل‌سعود همچنان حاضر به پاسخگویی در برابر خون هفت هزار کشته حادثه منا نیستند و حاکمان سعودی همچنان از پاسخگویی نسبت به این کشتار در برابر امت اسلامی سر باز می‌زنند و حتی حاضر به قبول مسؤولیت و تشکیل یک کمیته‌ حقیقت‌یاب نیستند.

در میان شهدای فاجعه اسفناک منا اما اشخاص برجسته و سرشناسی همچون سردار علی‌اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه و یکی از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند که از دست دادن این عزیزان غمی فزون‌تر به ملت ایران وارد آورد و البته برای آل‌سعود خائن شور و شعفی را به همراه داشت.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به شناسایی پیکر سردار فولادگر(پسرعموی خود) که بر اثر ازدحام جمعیت در منا جان خود را از دست داد، اظهار کرد: سردار علی‌اصغر فولادگر از نیروهای متعهد و قدیمی سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بود، وی ابتدا در فرماندهی سپاه شهرستان کاشان فعالیت می‌کرد که پس از آن مأموریت‌هایی در سپاه قدس و در کشورهای دیگر بر عهده داشت؛ همچنین ایشان در ستاد مشترک و اخیرا نیز در مطالعات راهبردی سپاه و حوزه دستیاری مشاور مقام معظم رهبری فعالیت داشتند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار فولادگر به عنوان رئیس مبلغ زبان‌دانان به سفر حج اعزام شده بود، تصریح کرد: سردار فولادگر در حادثه منا جان خود را از دست داد و دلیل تاخیر شناسایی پیکر وی، فرستادن پیکر او در میان کشته‌شدگان هندی بوده است که مدتی بعد با بررسی تصاویر کشته‌شدگان دیگر کشورها شناسایی شد.

* ایران بیشترین آمار کشته‌شدگان منا را داشته است

وی بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و بی‌تدبیری عربستان را امری محرز شده از زمان‌های گذشته دانست و گفت: جهان اسلام باید فکری به حال مدیریت حج کند، زیرا در حال حاضر این مهم در دست کشوری است که نه در اداره آن به خوبی عمل کرده و نه در مسائل سیاسی در منطقه، به طوری که در مقابل نهضت‌های مقاومت و بیداری اسلامی ایستاده است.

فولادگر خاطر نشان کرد: آل‌سعود پس از جنایات در یمن و بی‌تدبیری در اداره مراسم حج که باعث کشته ‌شدن هزاران نفر از مسلمانان شد، با به شهادت رساندن آیت‌الله النمر ماهیت واقعی خود را نشان داد؛ برگزاری مراسم حج باید توسط سازمانی که منتخب مردم کشورهای اسلامی است انجام شود.

وی تأکید کرد: امیدوارم وزارت امور خارجه کشورمان تمام توان دیپلماتیک خود را به کار گیرد تا تمامی کشورهای اسلامی را برای مدیریت و اداره مراسم حج حساس کند، زیرا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این موضوع باید به عنوان یک بحث حقوقی و انسانی در مجامع بین‌المللی دنبال شود. کشور ما به عنوان کشوری که بیشترین تلفات را در فاجعه منا داشته است باید قصور و کوتاهی‌هایی که در مراسم حج سال گذشته انجام شد را به صورت قانونی پیگیری کند.

ناگفته‌های خواهر سردار علی‌اصغر فولادگر ابعاد جدیدی از زندگی پرتلاش و سوابق درخشان وی در سال‌های گذشته را بیش از پیش نمایان می‌کند.

* مروری بر کارنامه سیاه عربستان در کشتار مردم

بدیهی است که خیانت‌های آل‌سعود محدود به سال‌های اخیر نبوده و این رژیم ملعون از سال 66، کشتار بی‌رحمانه حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکان را در کارنامه سیاه خود دارد، در آن سال نیروهای ظالم آل‌سعود، حجاج ایرانی را به رگبار گرفتند و تعداد زیادی از آنان را به شهادت رساندند.

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی با اشاره به مدیریت غلط آل‌سعود در حج سال‌های گذشته معتقد است: در مراسم حج سال 66 و در مراسم برائت از مشرکان بسیاری از حجاج که اغلب ایرانی بودند به خاک و خون کشیده شدند و بی‌تدبیری این رژیم سال گذشته منجر به مرگ 7 هزار حاجی در لباس احرام و سرزمین حرم امن الهی شد، آنان با لبان تشنه به شهادت رسیدند و بار دیگر عدم لیاقت آل‌سعود برای اداره امور حج به مسلمانان جهان نمایان شد.

امام جمعه موقت اصفهان عربستان را پدرخوانده داعش خواند و با انتقاد از حمایت آل‌سعود از منافقان تصریح کرد: با پول خود این همه رذالت می‌کنند و مردم کشورهای مسلمان را به جان هم می‌اندازند؛ همچنین تروریست‌هایی را قالب گروهک‌های برای ضربه زدن به ما اجیر می‌کنند که در دام سربازان گمنام امام زمان(عج) گرفتار شدند.

وی با بیان این‌که علنی کردن ارتباط با اسرائیل ذلتی است که از آن بدتر وجود ندارد ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان آل سعود را شجره ملعونه دانستند که کاملاً بر واقعیت انطباق دارد.

مهدوی دلیل رفتارهای مداخله‌گرایانه عربستان را بیداری اسلامی در ملت‌های منطقه دانست و گفت: بیداری اسلامی نفوذ در دل‌ها و دعوت به اسلام است و راهپیمایی بزرگ اربعین و برنامه‌های این چنینی این نفوذ را نشان می‌دهد.

نکته‌ای که شاید کمتر به آن پرداخته شده این است که در کمال ناباوری بسیاری از کشورهایی که هموطنان خود را در فاجعه خونین منا از دست دادند هیچ‌ اعتراض محکمی نسبت به مدیریت حج نداشته و صدای رسایی از آنان در این خصوص شنیده نشد.

* صدای رسای جمهوری اسلامی تن عربستان را لرزاند

در این میان تنها حکومت جمهوری اسلامی ایران بود که با صدای رسای رهبر مقتدر و شجاع خود در مقابل جنایات بی‌شرمانه حکومت آل‌سعود ایستادگی کرد و تا گرفتن حق خود نیز همچنان پای اعتراض خود نسبت به این اقدام کشور عربستان خواهد ایستاد.

سعید اوحدی در رابطه با فاجعه منا می‌گوید: پس از کشته شدن حجاج در فاجعه منا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «تنها صدایی که در عربستان بلند شد، صدای ایران بود چون سایر کشورها حتی جرأت یک انتقاد کوچک را در مقابل این ظلم بزرگ نداشتند اما ما توانستیم از 461 شهید فاجعه منا، پیکر419 شهید را به کشور برگردانیم و پیکر 42 شهید هم به درخواست خانواده‌هایشان در مقبرةالشهدای مکه به خاک سپرده شد».

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اذعان دارد: بین 7 هزار شهید حادثه منا، با تعداد افراد کم ساعت‌ها در سردخانه‌ها می‌گشتیم تا پیکر شهدای ایرانی را شناسایی کنیم و در جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت در جده برگزار شد باید عربستان هم وزیر بهداشت خود را در این جلسه می‌فرستاد اما با بداخلاقی، وزیر آن‌ها در جلسه حضور پیدا نکرد.

وی اضافه می‌کند: رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از فاجعه منا فرمودند؛ «در صورت کوچک‌ترین بی‌احترامی به ابدان شهدا پاسخ ما سخت و محکم خواهد بود»، که پیام ایشان به وزیر بهداشت ابلاغ شد و زمانی برای تصمیم‌گیری وجود نداشت، از طرفی اطلاع نداشتیم که سعودی‌ها از سخنان رهبری آگاه هستند یا خیر.

اوحدی در رابطه با تأثیر سخنان رهبر انقلاب بر نوع رفتار سعودی‌ها بیان دارد: پس از دقایقی کاغذی به دست مسؤولان عربستان رساندند که بعد از دیدن آن کاغذ رفتارشان کاملاً تغییر کرد و مخالفت‌ها را کنار گذاشتند، همچنین وزیر بهداشت عربستان پیام دادند که خودش را به جلسه می‌رساند که ما متوجه شدیم که آن کاغذ حاوی همان جمله مقام معظم رهبری بوده است.

وی می‌افزاید: در ادامه این تغییر رفتار، شب با من تماس گرفتند و از اختصاص 5 هواپیمای خصوصی برای انتقال پیکر شهدای ایرانی خبر دادند. این در حالی است که قبل‌تر اصلاً اجازه انتقال این پیکرها را نمی‌دادند و همه این‌ها از سخنان کوبنده و قاطع رهبری انقلاب نشأت گرفت.

* کوتاهی وزارت امور خارجه در قبال کشتار بی‌رحمانه حجاج

باید به این نکته اذعان داشت که وزارت امور خارجه کشورمان علی‌رغم پیگیری‌ برای احقاق حقوق حکومت جمهوری اسلامی در مقابل کشتار ظالمانه حجاج ایرانی همچنان آن‌گونه که باید و شاید در این خصوص مجدانه عمل نکرده و این موضوع نیز اعتراض جوانان و دانشجویان مومن و انقلابی را در پی داشته است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان همزمان با فرارسیدن موسم حج بیانیه‌ای را در رابطه با فاجعه اسفناک منا صادر کرده که در این بیانیه آمده است: مراسم حج در حال برگزاری است و زائران بیت الله الحرام در حال انجام مناسک حج در سرزمین وحی و بهره بردن از بهترین لحظات عمر خود هستند؛ اما افسوس که حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان سعودی با رفتار ظالمانه و جنایتکارانه خود، «صد عن سبیل‌الله والمسجدالحرام» کرده و پلیدی و خصومت خود را علیه مسلمانان جهان نمایان کرده‌اند و به راستی که جای زائران مؤمن ایرانی در کنار دیگر زائران خالی است تا در این فریضه عظیم الهی شرکت کنند.

همچنین در این بیانیه گفته شده؛ از زمان تولد رژیم خبیث سعودی در منطقه که هدفی جز تأمین منافع غرب و آمریکا، ایجاد بحران و تضعیف ملل مسلمان جهان نداشته است، حاکمان سرسپرده سعودی در سایه حمایت وهابیت و صهیونیسم بین‌الملل فجایع هولناکی را بر جامعه مسلمان دنیا تحمیل کرده و قلب تک تک مسلمین را به درد آورده‌اند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به سیاهه جنایات رژیم تروریست پرور آل‌سعود در نزد ملت‌های منطقه و جهان در بیانیه خود تأکید کرده است: تروریست پروری در منطقه، کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع یمن، مشارکت در قتل‌عام مردم بی‌گناه سوریه، عراق، بحرین، نیجریه و حتی مردم مظلوم عربستان، اعدام ظالمانه علمای جهان اسلام (شیخ نمر) و باز گذاشتن دست منحوس رژیم اشغالگر صهیونیستی در انجام هرگونه جنایت و رفتار ظالمانه علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی و تلاش در جهت بی‌ثباتی در منطقه به‌خصوص در مصر، لبنان و لیبی و خوش‌خدمتی به استکبار جهانی تنها بخشی از جنایات عظیم این رژیم سفاک است.

* شهادت حجاج در منا لکه ننگی بر آل‌سعود است که با آب زمزم و کوثر هم پاک نخواهد شد

بسیج دانشجویی در این بیانیه آورده است: اکنون در سالروز فاجعه غم‌انگیز منا و شکستن حریم امن الهی در حادثه، جان باختن مظلومانه چند هزار نفر در روز عید قربان و کوتاهی در نجات مجروحان نیمه‌جان و به شهادت رساندن آنان با محبوس کردن در کانتینرهای دربسته توسط حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان سعودی، نشان از خوی وحشی و جنایتکار این حکومت دارد و این لکه ننگی است بر دامن این رژیم خبیث و سبک‌سر که تا قیام قیامت با آب زمزم و کوثر پاک نخواهد شد.

این حوادث، غیرمترقبه و شگفت‌آور نیست، زیرا دست کثیف آمریکا و اسرائیل از آستین ریاکاری و سردم‌داران سعودی و خائنان به حرمین شریفین بیرون آمده و قلب بهترین مسلمانان و عزیزان و میهمانان خدا را به درد آورده است، از آن بدتر تطهیر این خباثت و سبک‌سری مردان قسی‌القلب و جنایت‌کار در نهایت بی‌شرمی و وقاحت توسط مفتیان ناپرهیزکار و حرام‌خوار و پادوهای مطبوعاتی آن‌ها است.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی با اشاره به بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل‌سعود در مدیریت مناسک حج اظهارداشت: حکام مکه حرمین را غصب کرده‌اند، این چه خدمتی است که مأموران عربستانی سال گذشته جان مهمان‌های خدا و حجاج را می‌گیرند و در حرارت و گرمای بالای 50 درجه جرعه‌ای آب به آن‌ها نرسانیدند تا تشنه جان دادند؛ آیا حکام مکه می‌توانند خادم‌الحرمین باشند، آیا این جنایت‌کاران می‌توانند خدمتکار حجاج باشند.

* پیام رسای مقام معظم رهبری به مناسبت حج چیزی برای آل‌سعود باقی نگذاشت

وی در ادامه سخنان خود در واکنش به اظهارات اخیر مفتی عربستان که  گفته بود ایرانی‌ها مسلمان نیستند مجوس و مجوس زاده‌اند تصریح کرد: پیام رسای مقام معظم رهبری به مناسبت حج چیزی برای آن‌ها باقی نگذاشت و در تمام دنیا منعکس شد؛ شیخ عبدالعزیز و سعودی‌ها باید بدانند که خودشان فرزندان طاغوت، لات و عزی هستند؛ همان‌هایی که پس از اجدادتان شما نیز کمر به هدم اسلام بسته‌اید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دلارهای نفتی مال ملت بدبخت عربستان است، بیان داشت: آیا این دلارها باید این‌گونه صرف شود. امنیت حجاج را به یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها سپردند، اقدامات آن‌ها در سال گذشته و در سال 66 فراموش شدنی نیست بین ما و این‌ها دریای خون است و این جنایات نباید فراموش شود.

وی در ادامه افزود: حکام عربستانی امسال اجازه ندادند حجاج ایرانی به مکه مشرف شوند، زیرا حجاج ایرانی آزاده‌اند، هدایت و ارشاد می‌کنند و بعثه مقام معظم رهبری در عربستان فعال بود؛ صحبت رسا، گویا و کوبنده مقام معظم رهبری، پیش درآمد نابودی آن‌ها خواهد بود.

* سرنوشت قذافی و حسنی مبارک در انتظار آل‌سعود

براساس آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) حکومت‌های ظالم دوام نخواهند یافت و طولی نمی‌کشد که با ذلت هرچه تمام‌تر به نابودی کشیده خواهند شد، همان‌طور که حکومت طاغوت و پهلوی در ایران از بین رفت و صدام حسین که دستش به خون هزاران جوان ایرانی آغشته شد با خفت تمام نابود شد.

تجربه نشان داده که هر حکومتی که به آمریکا اعتماد کند و همواره نوکر او باشد سرانجام سرنگون خواهد شد و دولت آمریکا دیگر هیچ حمایتی از او نخواهد داشت، همان‌طور که حکومت‌های محمدرضا پهلوی در ایران، صدام حسین در عراق، معمر قذافی در لیبی و حسنی مبارک در مصر از هم پاشید، حکومت عربستان نیز تاوان خون‌های ریخته شده را پس خواهد داد و روزی به سرنوشت آن‌ها دچار خواهد شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس