کد خبر 631029
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد آمریکا باید فتح‌الله گولن را که در کودتای نافرجام در این کشور دست داشته، دستگیر کند.

چاووش اوغلو: آنکارا دنبال آتش‌بس دائم در سوریه است
به گزارش مشرق، به نوشه روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بر درخواست وزارت دادگستری این کشور از آمریکا برای دستگیری فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه تاکید کرد.

 چاووش اوغلو یک بار دیگر گفت که فتح‌الله گولن باید به ترکیه مسترد شود تا تحت بازجویی و دادگاهی قرار گیرد.

وی ادامه داد: افرادی که در خارج از کشور با کودتا در ارتباط بودند باید مسئولیت آن را بپذیرند.

وزیر خارجه ترکیه پس از یک گفت و گوی تلفنی با جان کری، همتای آمریکایی‌اش به خبرنگاران در آنتالیا گفت: اسناد و مدارک به دست آمده از کودتای 15 ژوئیه سال جاری میلادی علیه آنکارا به مقام‌های آمریکایی ارائه می‌شود. جنگ کنونی دولت علیه داعش و حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) ادامه دارد چون این سازمان‌های تروریستی به دنبال بر هم زدن آرامش و صلح در سراسر کشور هستند.

چاووش اوغلو همچنین اعلام کرد که جنگ علیه تروریست‌ها و عملیات علیه آنها تا زمانیکه همگی این گروه‌های تروریستی از بین بروند ادامه دارد.

وی درباره توافق اخیر میان روسیه و آمریکا درباره آتش بس در سوریه نیز مدعی شد:‌ "ترکیه به دنبال آتش بس دائم در سوریه است. اما مشخص است که دولت دمشق چنین چیزی را نمی‌خواهد!" هدف از این آتش بس کاستن از خشونت‌ها و تسهیل در رفت و آمد و دسترسی کمک های بشردوستانه به مردم سوریه است. آوارگان سوریه در حال رفتن به شهر آزاد شده جرابلس در سوریه هستند و می توانند زندگی خود را از سر بگیرند چون تروریست‌های داعش از این منطقه بیرون رانده شدند.
 
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    مردک مغول دروغ میگه ، این ها همیشه عکس واقعیت صحبت میکنند ، دقیقا دنبال این که صلح رو به هم بزنه ، اخه مگه میشه با نوادگان چنگیز صلح کرد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس