کارشناسان معتقدند صهیونیست‌ها برای امتیازگیری از آمریکا سعی در بهم زدن معادله فعلی دارند تا سهم آنان نیز حفظ و با خط و نشان نظامی، طرح روسی - آمریکایی به بن بست ختم شود.

ارتباط توافق روسیه و آمریکا برای آتش‌بس و تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه چیست؟سرویس جهان مشرق - اندک اندک جنگ‌ های نیابتی و دروغین منطقه ای جای خود را به جنگ هایی می دهند که بازیگران آن، طرف‌ های حقیقی جنگ به شمار می آیند و نقاب‌ ها از چهره ها برداشته می شود تا ابعاد جدیدی از طرح صهیونیستی – آمریکایی نمایان گردد و در سناریوی از پیش طراحی شده درحالی که آمریکا خود را مهمترین طرف در جریان مبارزه با تروریسم و همراه و همسو با توافقات بازیگران تاثیر گذار در عرصه منطقه ای از جمله روسیه، نشان می دهد، اسرائیل حمایت های خود را همچنان نثار گروه های مسلح و تروریست های در سوریه می کند و به حملات و تجاوزات خود ادامه می دهد.
 
آنچه منطقه در این برهه شاهد آن است، به نوعی تکرار توطئه هفتاد سال گذشته علیه فلسطین است که با کمک اعراب خائن و ایادی آنها و از طریق جنگ های مستقیم و نیابتی آن را محقق کردند.
 
براین اساس آنچه در سوریه جریان دارد، را باید سومین دور از جنگ های نیابتی و مستقیم منطقه ای شمرد که هدف آن تقدیم منطقه به صهیونیسم جهانی است.
 
دور اول این جنگ ها با اشغال فلسطین و دور دوم با هدف محو مقاومت لبنان به اجرا درآمد و هم اکنون شاهد اجرای دور سوم این جنگ‌ ها هستیم که سوریه به عنوان نوک پیکان محور مقاومت در جهان عرب را هدف گرفته است.
 
تنها ساعاتی پس از اجرای آتش بس مورد توافق بین آمریکا و روسیه در سوریه، پدافند نیروی هوایی ارتش سوریه اقدام به شلیک به سمت دو فروند جنگنده اف 16 و یک پهپاد اسرائیلی می کند که در آسمان سوریه به پرواز درآمده بودند.
 
در ادامه ستاد مشترک ارتش و نیروهای مسلح سوریه در میان سکوت رسمی و نفی رسانه های صهیونیستی در بیانیه ای، بر اعلام تجاوز نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به آسمان سوریه در استان مرزی «قنیطره» تاکید می کند، پدافند هوایی ارتش سوریه ضمن هدف گیری این جنگنده ها، اقدام به سرنگونی یکی از جنگنده های اسرائیلی در جنوب غربی قنیطره و پهپاد این رژیم در غرب شهر «سعسع» می کند.
 
به دنبال انتشار این بیانیه تل آویو خود را مجبور به واکنش می بیند، لذا ضمن اذعان به هدف گرفته شدن جنگنده هایش، سرنگونی آنها را رد می کند. به تبع آن گروه های تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه هایی موضعی همسو با تل آویو اتخاذ کرده و تصریحات صهیونیستی درباره این رخ داد را تکرار می کنند.
 
ارتباط توافق روسیه و آمریکا برای آتش‌بس و تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه چیست؟ 
 
تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه موضوع جدیدی به شمار نمی آید، بلکه باید آن را در راستای سلسله تجاوزات مکرر این رژیم از زمان آغاز بحران سوریه و همسو با نقشی که در این بحران ایفا می کند و در راستای اهداف این رژیم در این بحران به عنوان یکی از مهمترین طرف های دامن زننده به آن ملاحظه کرد.
 
تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه پس از فروپاشی گسترده و شکست های بزرگی که گروه های تروریستی مسلح از اولین روز آغاز بحران تاکنون متحمل شدند و ناکامی صهیونیست ها در ایجاد منطقه حائل و دیوار دوستی و با هدف بالا بردن روحیه و معنویات گروه های تروریستی در جنوب سوریه رخ می دهد.
 
نزدیک شدن نظام سوریه و متحدانش جهت اعلام پیروزی نهایی و در تضاد و تقابل قرار گرفتن منافع و اهداف صهیونیستی با دولت آمریکا که این روزها درپی برقراری آتش بس و ادامه جنگ فرسایشی در سوریه با ابزارها و راهبردهای جدید سیاسی و میدانی و دیپلماتیک است، خشم صهیونیست ها که ملاحظه می کنند، معادلات میدانی و موازنه های سیاسی به زیان آنها درحال رقم خوردن است، را برانگیخته و در اقدامی جنون آسا تل آویو را وادار به واکنش در قالب تجاوز هوایی علیه مواضع ارتش سوریه در جنوب این کشور می کند.
 
ارتباط توافق روسیه و آمریکا برای آتش‌بس و تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه چیست؟صهیونیست‌ها  برای امتیاز گیری از آمریکا سعی در بهم زدن معادله فعلی دارند تا سهم آنان نیز حفظ شود و با خط و نشان نظامی طرح روسی - آمریکایی بن بست ختم شود. در نظر نگرفتن رژیم صهیونیستی و آل سعود در آینده سوریه، خشم مقامات این دو رژیم را برانگیخته است.
 
رژیم صهیونیستی اکنون به خوبی می داند که اسد همچنان برقرار است و سوریه به پیروزی رسیده و مقاومت همچنان با موشک هایش که تل آویو را نشانه گرفته اند، قدرتمندتر از همیشه به حیات خویش در منطقه ادامه می دهد و آمریکا همانند روزها و ماه ها و سال های اول بحران سوریه مواضعی همسو با هم پیمانانش ندارد و به طرح ها و نقشه ها و خواسته های آنها از جمله ایجاد مناطق حائل در شمال به در خواست ترکیه و در جنوب سوریه به خواست اسرائیل توجه ندارد.
 
رژیم صهیونیستی همچنین به اهمیت محور مقاومت و جایگاه سوریه در آن و ارتش و نیروهای مسلح سوریه و محتوای بیانیه اخیر ستاد مشترک ارتش سوریه و هشدار دمشق درباره ادامه تجاوزات صهیونیستی علیه این کشور به خوبی آگاه و واقف است و می داند، دستکم در این برهه زمانی نمی تواند، از حمایت های بی شائبه آمریکایی ها که تلاش دارند، به هر طریق ممکن جایی در موازنه های سیاسی و معادلات میدانی جدید سوریه داشته باشند، بهرمند گردد.
 
لذا روی به مزدوران و ایادی خود در گروه های تروریستی و تکفیری سوری می کند تا شاید با توسل به آنها امکان تحقق اهداف مورد نظر فراهم گردد و اعلام افزایش پذیرش مجروحان گروه های تروریستی در بیمارستان های صهیونیستی همه و همه در این راستا صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    واقعا متاسفم برای کسانی که خیال میکنند امریکا توافقی را متعهد میشود که به ضرر اسرائیل باشد. این طرز تفکر طرز تفکر اصلاحطلبی است
  • محمد ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    با سلام بر شما جون قصد دارند به نوئی همان اعمال را تکرار کنند که ترکیه در شمل سوریه در حال انجام است تا اینکه در معادلات سوریه دخیل باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس