وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که برخی کشورها همواره از آنکارا می‌خواستند روابطش را با مسکو بهبود بخشد اما اکنون از بهبود روابط آنکارا و مسکو ناخرسند هستند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در دیدار با برخی از اعضای حزب حاک عدالت و توسعه در غرب این کشور گفت: ‌کسانی هستند که سؤال می‌کنند آیا ترکیه پس از بهبود روابط با روسیه شاهد تغییراتی در ظاهر یا در اصل و محور هست یا خیر؟ چه چیز عجیبی در این مسئله دیده می‌شود! مگر ما قبلا با روس‌ها رابطه نداشتیم؟ همگان باید بدانند که ما خود سیاست خارجه‌مان را مشخص خواهیم کرد.

وی درباره روابط کشورش با اتحادیه اروپا و مذاکرات برای پیوستن به این اتحادیه، به اظهاراتی اشاره کرد که حتی به مرز تهدید نیز رسیده است.

چاووش‌اوغلو گفت: ما حد و مرز این طرف‌ها را با صدای بلند به همان بلندی صدای هشدارهایشان به ما به آن‌ها نشان دادیم. ترکیه امروز مثل گذشته نیست که زیر سلطه باشد. اگر می‌خواستید وارد مذاکره با ما شوید پس ابتدا باید مخالفتتان را با کودتا اعلام می‌کردید. ما به خوبی معیارهای دوگانه و ریای شما را می‌دانیم و بسیار شاهد این مسئله بوده‌ایم.

روابط روسیه و ترکیه به دنبال سرنگونی جنگنده روسی به دست ارتش ترکیه تیره شد اما اخیرا به دنبال عذرخواهی آنکارا روابطشان را از سر گرفتند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    به به تورک عزیز. دورد بر روسیه کومونیست. دورد بر تورکستان کومونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس