کد خبر 630126
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

منابع رسانه ای با توجه به آفتابی نشدن شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی سعودی ها در روزهای اخیر به ویژه عدم ایراد خطبه عرفه، گمانه زنی های زیادی را در این باره مطرح کرده اند.

به گزارش مشرق، به نقل از رای الیوم، پس از انصراف شیخ «عبدالعزیز آل الشیخ» مفتی اعظم سعودی ها از ایراد سخنرانی در روز عرفه گمانه زنی هایی در خصوص علت این اقدام وی مطرح شده است. شیخ «عبدالعزیز آل الشیخ» مفتی اعظم سعودی ها برای نخستین بار طی ۳۵ سال گذشته اعلام کرد که به دلیل وضعیت جسمی نامناسب، از ایراد سخنرانی در روز عرفه سال جاری انصراف می دهد.
 
 پس از انصراف مفتی سعودی، شیخ «عبدالرحمن السدیس» امام جماعت و سخنران مسجدالحرام جایگزین وی شد. عدم ایراد سخنرانی توسط مفتی سعودی سوالات زیادی را در این خصوص در اذهان پدید آورد.
 
وی اخیرا در یاوه گویی ها و گستاخی های بی شرمانه خود علیه شیعیان به ویژه ایران گفته بود که ایرانی ها و به صورت کلی شیعیان مسلمان نیستند و آنها را تکفیر کرده بود.
 
پس از این یاوه گویی ها از سوی این مزدور سعودی ها روزنامه رأی الیوم به نقل از منابع رسانه ای عالی رتبه سعودی اعلام کرد که اظهارات شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی سعودی نارضایتی هایی را در سطح رسمی و مردمی پدید آورد.
 
رأی الیوم در ادامه تصریح می کند: این اعتقاد در حال حاضر بر اذهان حاکم است که انصراف و عذرخواهی مفتی سعودی از ایراد سخنرانی در روز عرفه برای نخستین بار پس از ۳۵ سال، احتمالا بنابه درخواست ملک سلمان پادشاه سعودی صورت گرفته است تا بدین طریق آثار منفی سخنان تکفیری شیخ عبدالعزیز آل الشیخ بر شیعیان خنثی شود.
 
این رسانه عرب زبان می افزاید: تکفیر کردن از سوی مفتی سعودی، حملات سخت رسانه ای علیه عربستان و تفکر وهابیت آن را به ویژه از سوی ایرانی ها و شخصیت های برجسته ای همچون آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در پی دارد.
 
رأی الیوم در پایان تاکید می کند: این احتمال وجود دارد که طی هفته ها و یا ماههای آتی شیخ عبدالعزیز آل الشیخ بازنشست شود؛ در همین راستا شیخ السدیس که به عنوان جایگزین وی امروز سخنرانی کرد، در بخشی از سخنان خود گفت: از شیخ عبدالعزیز به دلیل خدماتش طی ۳۵ سال اخیر تشکر می کنیم. این موضوع تلویحا به پایان کار مفتی سعودی اشاره دارد. همچنین روزنامه «مکه» که سخنان این مفتی سعودی را منتشر کرد، بسیار مورد سرزنش قرار گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسنعلی چایقوشان منامن ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    کفتارکوپک
  • مهماندار هواپیما ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    فرزند شیطان
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    از وجناتش معلومه.
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    وهابیهامسلمان نیستندوحرفهایشان اهمیتی نداردکه تکفیرکنندیانه
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    اظهارات این مفتی در تکفیر ایرانی ها بسیار از منظر حقوقی مهم و بی نظیر است. داعش با فتاوای تکفیری مشابه در جهان در حال اقدامات تروریستی و قتل عام است. فتوای وی در باره ملت ایران باعت می شود اگر خونی از دماغ ملت ایران بریزد وی متهم اولیه باشد. وی تحریک به قتل شیعیان کرده است و قوه قضاییه باید بفوریت علیه وی اعلام جرم کند و موضوع را به دادگاههای بین المللی بکشاند. نمی دانم چرا مسیولین ساکت نشسته اند. اگر یک ایرانی چنین سخنی بگوید عربستان شبیه حادثه سفارت غوغا براه خواهد انداخت.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    خیلی چهره ش رو دوست دارم!
  • مجید ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    شیخ عبدالعزیز اسلام را باب میل حاکمان سعودی تعریف میکند.
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    هر که با آل علی و شیعیانش در افتاد ورافتاد
  • بینام ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    تجسم کامل شیطان
  • محسن ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    یاد شریح قاضی وحکم قتل امام حسین ع می افتیم.
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    این یارو چه بیریخته بیشتر به حیوانات شبیه
  • مهدی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    لطفا وقتی خبری از این یارو مخابره میکنین عکسش نزارین. مردم حالت تهوع میگیرن.
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    اربابان انگلیسی تهدیدش کردن که اگر این حرفهارو دوباره بزنه اویزونش میکنن حالا حالاها این نوندونی برای غرب سفره پر خیرو برکتیه نمیشه یکدفعه نسخه اش رو پیچید.اختلاف شیعه و سنی،تبلیغات علیه ایران با عنوان تروریستی بودن به دلیل مسلمان بودن ایرانیان تو غرب ما واعراب رو یکی میبینند و هر چه تروریسته از عربستان به ایران میبندن و در منطقه مارو کردن لولوی سنی ها و سنی و شیعه رو به جون هم انداختند اقا این نوندونی،حسابی حساب شده هست........... بعضی کشورهای غربی کشور سرمایه دارهای بی وطنه که پول خود را از رانت ودزدی واختلاص بدست اورده اند و هر روز در امادگی فرار کامل به سر میبرند..استفاده کننده از پول دزدی این ادمها فقط غربه یه بنده خدایی میگفت انگلیس بانک سرمایه دارهای دزد دارای قدرت در کشورهای جهان سومه که خون مردم خودشون کردن تو شیشه و از ترس همون مردم پول رو بردن انگلیس ونکته جالبتر اینکه اختلاف و دوری از مردم را هم برنامه ریزی شده خوده انگلیسه و با رسانه هایی که در اختباردارند و سیاسی بازیها اختلافات مردم ومسول را هدایت میکنند که هیچ وقت ان مسول جهان سومی نه بتواند از ترس مردمش، پول دزدی را برگرداند به کشورش و نه اطمینان کامل داشته باشد به محل سپرده گذاری (انگلیس) یعنی یک بازی حسابی ...
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    انشاالله این مفتی جدید هم به مفتی قبلی خواهد پیوست
  • حمید رضا آقاجان ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    انشاالله که روتختی مرده شورخانه افتاده وفردنه پس فردا خبر به درک واصل شدنش شعیان را خوشحال میکنه ،میکی نه پسنکاه کن ،پسفردا خبرش سر تیتره اخبار جهان میشه ،شیخ پوزش رفتس لاگاری.
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    تفکرشه که چندشه چهره ی زشت و زیبا مهم نیست
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    قیافش مثل شیطانه
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    وهابیت=حیوانیت البته با عرض پوزش از حیوانات چراکه حیوانات اطفال بیگناه را بمباران نمیکنند و نیز به تروریستهای وحشی کمک نمیکنند
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    بعد از بازنشستگی بره تو هالیوود بجای هیولا ازش استفاده کنند تا خدماتش به ارباباش استمرار داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس